dinsdag 11 augustus 2015

Piepows grote stoffenverkoop

Het is zover: ik maakte van mijn hart een steen, en verkoop stof. Redelijk veel stof, zelfs. Ik dacht een klein beetje stof te verkopen, maar uiteindelijk zijn er best wel veel lappen in mijn kast waarvan ik niet meer weet wat ik er ooit mee wilde doen. Of ik weet dat nog wel, maar wil dat nu niet meer.

Ik liet echt élke lap stof in mijn kast door mijn handen passeren, vele zelfs meer dan een keer. Sommige vlogen resoluut op de verkoopstapel, andere even resoluut terug in de kast omdat ik er - no way! - geen afscheid van kan nemen. Bij de meeste twijfelde ik. Ze gingen terug de kast in, om uiteindelijk toch op de verkoopstapel terecht te komen. Of omgekeerd.

Om maar te zeggen hoe moeilijk ik het vond, dat selecteren. Maar nu het gebeurd is, ben ik blij. Zelfs een soort van opgelucht. Veel stoffen liggen al véél te lang in mijn kast. Heel vaak weet ik ook niet meer waar ze vandaan komen, of hoe lang ik ze al heb. Wat ze allemaal gemeen hebben, is dat ik "het" niet meer zie. Geen idee meer wat ik er ooit nog mee zou kunnen doen. En dus mogen ze elders naartoe, ergens waar ze hopelijk wel verwerkt worden. Want dat is sowieso beter dan hier te liggen verkommeren.

Ik verkoop, dus.

De spelregels:

  • Alle stoffen zijn al voorgewassen, tenzij anders vermeld. De krimp is er dus al uit.
  • Wil je een stofje - of meer stofjes, laat u maar eens goed gaan! -, stuur dan een mailtje naar piepow[punt]blogt[at]gmail[punt]com. 
  • Wie eerst komt, eerst maalt, maar voorkeur gaat wel naar wie de volledige lap wil.
  • Verzenden doe ik het liefst met Kiala, en de verzendingskosten zijn voor de koper (verzenden met Kiala kost 4,5 euro).
  • Ik verzend zodra het geld hier op de rekening staat.
En dan nu: de stofjes! 

KATOEN

1. Michael Miller - Sing song - stofbreedte 110 cm - 1 yard - 9 euro


3. Michael Miller - Meadowsweet - stofbreedte 110 cm - 1 yard - 9 euro



5. Freespirit - Prince Charming - Stofbreedte 110 cm - 140cm - 14 euro 



11. Michael Miller - Wee Wander - stofbreedte 110 cm - 2 yards - 18 euro - TERUG VRIJ


12. Michael Miller - Just Type Retro Clover - stofbreedte 110 cm - 170 cm - 17 euro



19. Veelkleurige bloemetjes - stofbreedte 140cm - 1 meter - 10 euro



26. Moda - Spring Fever - Stofbreedte 110 cm - 75 cm - 7 euro




TRICOT



39. Ovaaltjes (heel lichte tricot) - Stofbreedte 140 cm - 68 cm - 8 euro





ANDERE STOFFEN



42. Wol met okeren motieven - Stofbreedte 160 cm - Een goeie 2 meter  - 30 euro

Gekocht voor een trui voor mij, maar Meneer Piepow vindt de stof lelijk (mannen *zucht*)
Deze stof is NIET voorgewassen.
44. Nicky velours met bloemen - Stofbreedte 160 cm - 1 meter - 12 euro


47. Donker-goudkleurig linnen - Stofbreedte 150 cm - 55 cm - 8 euro



 Et voilà, dat zijn ze!

10 opmerkingen:

  1. succes met de verkoop, aangezien ik hier zelf in het bezit ben van overvolle kasten, laat ik gewoon een reactie achter zonder te kijken want anders komt er toch maar bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh damn, die grijze wol met rode stipjes had ik ook wel gewild! Maar ik ken het, overvolle kasten, en opluchting als ze dan wat leger zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer héél hard mijn ogen dicht te knijpen... succes met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jadadde... het is nogal een grote verkoop. Succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. succes ermee! Ook hier laat ik de trein aan mij voorbij gaan. Eerst maar eens zelf die kasten uitmesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, dat is karakter hebben. :-)
    Veel succes met de verkoop, het gaat precies toch vlot!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...