maandag 27 augustus 2012

Nog eens een flockje

Vriendin M. beviel onlangs van haar eerste zoontje. En omdat dat op vrijdagavond gebeurde, en de geboortelijst dus nog niet beschikbaar was toen we hen gingen bezoeken, maakte ik eindelijk voor het eerst een klein kraamcadeautje met flockfolie. Ein-de-lijk, ja, want na mijn eerste flockavontuurtje werd dat initiële enthousiasme nooit in nieuwe flocksels omgezet. Ik kocht flockfolie in allerlei fijne kleurtjes, dat wel, maar daar bleef het bij.

Tot een week of twee geleden, dus. Ik spoedde me naar de Hema om een effen rood t-shirtje, en flockte er in 't donkerblauw zijn naam en een koddig silhouetje op.


Ik haalde sinds dat eerste flockprobeersel ook een snijmat en een fijn hobbymesje in huis, en o wat gaat dat makkelijk nu! Heerlijk hoe snel je toch een leuk resultaat kunt behalen.

Qua inpakkunsten kan ik nog heel veel bijleren, dus werd het een simpel doorzichtig inpakplastiek, dichtgeplakt met wat masking tape uit de Hema.



Ik geloof dat ik de smaak van het flocken nu pas echt te pakken heb. En laten er nu nog wel wat zwangeren rondlopen in onze omgeving...

14 opmerkingen:

  1. Niets zo leuk als flockfolie :)
    Ik ben ook een grote fan.
    Je hebt die naam wel heel erg mooi uitgesneden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien moet ik het ook maar eens proberen. Superleuk kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe gaat dat met die snijmat? Waar kan je die beide kopen? Heb een beetje hetzelfde als van jou, er liggen hier ook enkele ellen te wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht de mat en het mesje in de Euroshop. Ben er zo blij mee! Met een gewone schaar lukte dat echt niet zo goed.

      Verwijderen
    2. Ik zal daar eens gaan kijken! Enig id welke afdeling?

      Verwijderen
    3. Bij het school- en knutselgerief, tussen de scharen en de lijm en dergelijke dingen (allé ja, hier in Roeselare lag het toch daarbij).

      Verwijderen
  4. Hier ook een flock-folie-fan ! Mooi gedaan, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een heel mooi shirtje geworden! En eigenlijk vind ik je inpakkunsten ook leuk hoor! Dat ziet er toch vrolijk uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oja hoor! Hierzo :-D
    Hebt gij een emailadres waar 'k u ne keer kan op spammen?

    BeantwoordenVerwijderen