dinsdag 25 september 2012

Maakdag: de namiddag

Zoals ik hier al aankondigde, trok ik vorige zondag naar het MIAT in Gent voor een hele dag creativiteit.

In de namiddag leerde ik zelf stempels maken. Sophie van .tonBouton legde dat heel goed uit, en toen konden we zelf aan de slag. Heerlijk! Ik heb er meteen een nieuwe hobby bij, want zo zelf stempels maken, ik vond dat heel rustgevend. Het was een gezellig groepje ook, en iedereen ging naar huis met enkele geslaagde stempels.

De opbrengst van een namiddagje:





Ik heb al plannen voor volgende stempels... Hema, be prepared! Waar een simpele potloodgum toch goed voor is.

Bedankt, Sophie, voor de goede uitleg en de gezellige namiddag!



Zeg, Piepow, en de voormiddag dan?

Neenee, die ben ik niet vergeten hoor. We werkten met z'n allen vlijtig door aan de Marie-Laure, maar het jurkje is verre van af. Ziehier hoever ik geraakt ben:


Het voorpand, met plooien en al één zak - die zit er zelfs nog niet helemaal in, en bovendien ook niet helemaal juist, dus daar moet ik nog eens naar kijken. Die zak is niet van de poes, maar nu ik snap hoe het moet, heb ik er het volste vertrouwen in dat de tweede veel vlotter zal gaan. En dan de rest van het kleedje nog...

Het winters stofje kocht ik bij In den Beer, ik was er meteen weg van, dit zijn kleuren die Lilith goed staan. Ik ben al heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

En morgen start dan eindelijk ook voor mij het schooljaar, al is het maar voor een paar weken. Ik kijk ernaar uit om weer aan de slag te gaan, al ben ik eerlijk gezegd ook wat nerveus... Hopelijk valt het mee!

18 opmerkingen:

  1. Leuk die stempels! Ben er zelf ook erg enthousiast over!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plezant, die stempels! Nog veel succes met het kleedje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Die boom was m'n allereerste stempel ooit. Ben er zelf ook content van! Ik geef Nederlands en Engels in 't middelbaar, de hogere jaren. Middeleeuwse literatuur en dergelijke :-). De leerlingen zien me daar meestal niet graag mee komen...

      Verwijderen
  4. Dat wordt een prachtig jurkje! En sterkte morgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, wat een klus zo'n jurkje! De stempels zijn leuk! Succes op school... Respect voor jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk stempels en ik ben zo benieuwd naar het kleedje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben fan van het in-den-Beer-stofje, en kei benieuwd naar het kleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke stempels ! Is inderdaad verslavend, opgelet, ik weet er alles van.---> zie mijn blog.
    Ik volgde de workshop op Van Katoen.
    De jurk in wording ziet er veelbelovend uit, schoon stofke, benieuwd naar het eindresultaat.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ' t zag ern superdag uit, jammer dat ik er niet bij was :-((

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat boompje is geweldig! En dat stofje, daar ben ik helemaal weg van... benieuwd naar het resultaat!

    Heel veel succes morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super knap gedaan, voor je eerste stempels! Ik vond het ook heel gezellig, ben benieuwd naar wat je nog bijeen gaat gutsen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo die stempels zijn echt heel goed gelukt! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow, grappige stempels, ik ben benieuuwd naar welke er nog zullen volgen!
    groetjes!
    de Bakmadam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Succes met het afmaken. Het wordt vast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ps: Geen stempelfoto's van jou in de flickr-maakdag groep? Jammer hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie stempels! Tof om te maken hé. Ik zou er ook nog eens ééntje (of meer) willen maken, staat op mijn verlanglijstje van leuke dingen... Dit berichtje doet me er nog meer zin in krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen