zaterdag 10 augustus 2019

Tienerproof!

Ik zei het al wel vaker: dochterlief wil enkel nog tricot kleedjes dragen - of 't is te zeggen, het moet al iets echt speciaals zijn voor ze overweegt een kleedje in geweven stof te dragen, zoals bv. de Ume die ik eerder dit jaar voor haar maakte. Een tijdje geleden surfte ik dus weer eens het wereldwijde web rond, op zoek naar leuke patronen die ik nog niet eerder had ontdekt. Zo kwam ik terecht bij Deine Helvi Teens, op het eerste zicht niets speciaals maar het was toch een beetje coup de foudre. Echt iets voor onze pré-tiener!


Het panterstofje kocht ik bij Ansje Handmade, ook al een beetje coup de foudre. Ze weet meer en meer heel goed wat ze wil, koos dus mee welk stofje ze wilde, en stiekem was ik heel blij met haar keuze.


Ik maakte de kleinste maat van het patroon - maatje 134, en het gaat tot 176, hoera! - en paste helemaal niets aan. Om de stof wat te breken, koos ik ervoor de tunnel er aan de buitenkant aan te zetten, maar je kunt er evengoed voor kiezen hem onzichtbaar aan binnenkant te bevestigen, of de jurk in 2 delen te maken en bv. zakken toe te voegen. Ik ben fan!


Naast de natuur in de Bourgogne lenen ook de slapende Franse dorpjes zich perfect voor een fotoshoot. Ergens op dat kantelpunt tussen dag en nacht trokken man- en dochterlief naar het dichtsbijzijnde dorpje en maakten daar deze heerlijke foto's. Ideaal, toch, onze compatibele hobby's?


Hoewel deze laatste foto anders doet vermoeden, sprong ze een klein gat in de lucht toen het kleedje af was. Tienerproof, check!

------------------------------------------------------------------
Patroon: Deine Helvi Teens van Meine Herzenswelt
Stof: WCollection Leo White Jersey (biojersey) bij Ansje Handmade

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2019
In (gekocht en gekregen): 20
Uit (verwerkt en verkocht): 25

2 opmerkingen: