maandag 7 november 2011

Piepow vs. tricot, aflevering 3: "Het grote boordstofavontuur"

Na mijn eerste tricotsucces vond ik de tijd eindelijk rijp om aan de slag te gaan met deze geweldige uitleg van Mamasha. Ik las hem een hele tijd geleden al, maar vond dat toen allemaal veel te moeilijk. Maar zie, moeilijk is dat echt niet! Op geen tijd toverde ik een rokje mét boordstof.


Met de overlock gaat dat echt heel goed. Dit rokje is helemaal met de overlock in elkaar gezet, zo'n plezier zeg. En Lilith heeft het alvast helemaal goedgekeurd!



Alleen ben ik niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van de boordstof. Ik heb de indruk dat het na één keer dragen al een beetje uitgerokken is. Op zoek naar goede kwaliteit boordstof dus. Iemand tips?

16 opmerkingen:

  1. heel knap gedaan, & als die kleine prinses hem aan heeft is ie nog veel schoner ;-) lieve groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op het stoffenspektakel vind je nog goeie boordstof. Ik heb er bij van Hagen gekocht, uit haar resten van vorige collecties. Niet zo veel keuze in kleur, wel goeie kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Boordstof moet je altijd een stuk uitrekken tijdens het aannaaien. Zo spant het wat beter aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Storm: ja het stoffenspektakel, alleen geraak ik er dit najaar jammer genoeg niet :-(. Zal eens online zoeken denk ik.

    @Emma en Mona: ik heb hem goed uitgerokken tijdens het naaien hoor. Hij spande goed aan in het begin, maar ik heb het gevoel dat het nu al een beetje "lubbert" als je begrijpt wat ik bedoel.

    @mimi: dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, je bent duidelijk goed aan het winnen vs. je tricot :-) Supermooi stofje is dat en je dochtertje staat er beeldig mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi stofje! Je meisje zal veel plezier hebben van dit rokje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig rokje en een leuk stofje! Lang leve de overlock!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi en dat stofje maakt het af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi en makkelijk: twee vliegen in 1 klap

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof! Lilith ziet er prachtig uit zo! (en zo'n toffe botjes...)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi! Ik ben hier vandaag voor de eerste terecht gekomen, het is hier erg leuk! Je maakt leuke spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuk stofje heb je gebruikt zeg en wat staat het haar schattig echt zo lief! Hoop dat je snel de juiste tip krijgt over de boordstof, maak al jaren niets meer dus aan mij heb je niets, maar het is zo zonde van alle moeite!
    Leuk dat je bij me langskwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw wat een leuke stof en wat een leuk rokje !
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. veel keuze aan boordstof bij http://misstiggr.be/

    BeantwoordenVerwijderen