maandag 14 oktober 2013

Swapcadeautje

Tijdens mijn eerste zwangerschap, nu bijna 5 jaar geleden, geraakte ik op 9maand.be "aan de praat" met een groep mama's die allemaal ongeveer gelijktijdig uitgerekend waren. Zoveel jaren later zijn we een groep vriendinnen geworden die lief en leed met elkaar delen, iets wat we 5 jaar geleden nooit zelf hadden kunnen bedenken.

Met de verjaardagen van al die kindertjes in het vooruitzicht, organiseerden we een swapje. En ik had geluk! Mijn slachtoffertjes mama liet bij vorige swapjes (voor onszelf) al geregeld weten dat ze hoopte eens een creamama te treffen. Piepow paraat, dus!

Ik maakte voor Lisa een simpel a-lijn-rokje en een kussensloop.


De stoffenkeuze voor het rokje was een moeilijke bevalling. De mama heeft qua kledij een andere smaak dan ik. Minder felle kleuren, minder prints. En laat mijn stoffencollectie nu vooral uit prints en felle kleuren bestaan. Uiteindelijk ging ik voor een lap die ik nog over had van deze rok. Niet te fel, maar toch met veel kleurtjes erin. En de keuze is geslaagd! Ik kreeg al bericht dat ze de stof heerlijk vindt, omdat je er zoveel kleertjes mee kunt combineren. Oef.



Voor het kussen koos ik resoluut voor een echt meisjesstofje. De kleuren kreeg ik niet goed gefotografeerd, maar u ziet het zo ook wel, vermoed ik. Ik flockte er ook nog Lisa's naam op.
Dat er hier eentje wat jaloers werd bij het zien van dit kussen, moet ik u waarschijnlijk niet meer vertellen.

De twee cadeautjes verdwenen samen met een kaartje in een doos...


... de doos werd hermetisch ingepakt - vanwege het al te hoge nieuwsgierigheidsgehalte van de mama -...


... en nadat Lilith nog eens geteld had hoeveel jaar die Lisa nu eigenlijk werd (Da's evenveel als ik é mama!), vertrok hij richting slachtoffertje.



Happy Birthday Lisa!

7 opmerkingen:

  1. Tof! Zo'n stofje is ook voor mijn vierjarige meid een toppertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die prinsessen... *gruwelt even*. Ik mocht al even piepen en wist toen al dat de mama het alleen maar schoon kon vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, zo'n online vriendschap. En al zeker als daar zulke toffe verjaardagscadeaus uit voortkomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk! Ik zit ook in zo'n hechte mamagroep. Wij leerden elkaar 4 jaar geleden kennen op zappy, toen ik zwanger was van de jongste. We delen lief en leed en organiseren ook regelmatig swaps. In november ga ik hen alle 20 voor het eerst in real life ontmoeten! Spannend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super! ik heb ook zo een groepje! en ik zou hen moeilijk kunnen missen!

    BeantwoordenVerwijderen