woensdag 29 januari 2014

KCW #1: vogelkleedje voor Lilith

Het stond al heel lang op de planning. Er lag zelfs al heel lang - belachelijk lang - een deel klaar, wachtend op de rest. Maar eraan verderwerken deed ik niet, om god-weet-welke reden. KCW was blijkbaar het nodige duwtje in de rug. Aanschouw dus het eerste resultaat van mijn KCW-pogingen.


Het stofje passeerde al op heel veel blogs, en ik viel er als een blok voor. Het zijn kleuren die Lilith heel goed staan, en ze houdt van vogels - een liefde die ze duidelijk van haar papa mee heeft gekregen, dus the perfect match, of zoiets.

Voor het patroon gebruikte ik het bovenstukje van haar flamingokleedje nog eens, en voor de rok koos ik deze keer voor wat simpele plooitjes ( die op de foto niet echt te zien zijn...). Het tussenstukje tussen bovenlijf en rok was een probeersel, best leuk maar volgende keer moet het iets minder breed.

De gouden paspel koos ik met kerstavond in het achterhoofd, want eigenlijk had ze dit kleedje toen al moeten dragen. Toen oma piepow echter het lumineuze idee kreeg om Lilith een verkleedpak van een niet-nader-te-noemen roze studio100-heldin te geven, wist ik dat ze het kleedje maar heel kort zou aanhebben, en verdween de goesting. Maar goud past sowieso bij het stofje, dus gebruikte ik het toch maar, en Lilith is content "want goud is eigenlijk iets voor echte prinsessen é mama?".

Veel zin in poseren had ze niet...


... maar soit.

Een volgende projectje is ook al klaar, daar moet ik nog foto's van maken. En voor de rest? Een paar uur nadat ik besloot mee te doen aan KCW, werd ik (eindelijk!) opgebeld door een directeur die mij een lesopdracht aanbood. Gedaan met het vele thuiszitten dus. We zien dus wel wat ervan komt, de rest van de week...


24 opmerkingen:

  1. Dit stofje ligt ook al maaanden in mijn kast maar ik durf er niet in te knippen.. Te mooi!! Leuk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kleedje! Seffens jaag ik u nog een beetje op ;)
    Maar daarnaast... jeuj voor de job, ah, ik ben zo content voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van die werkopdracht! En een heel mooi jurkje, het staat haar inderdaad erg goed, zo met vestje en maillot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad jui voor de job! en oh wat een leuk kleedje! Staat haar inderdaad heel goed! En oh ja, ook hier zo een roos pak waar ze niet uit wou op haar verjaardag vorig jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de kleurtjes passen inderdaad heel mooi bij lilith, knap kleedje heb je gemaakt. succes met de nieuwe job!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! En inderdaad, een zaaaalig stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel knap! En goud is inderdaad voor prinsessen. ;-)
    Veel succes met je nieuwe job.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeer mooi kleedje - stofje ligt hier ook klaar voor mijn dochter, je breng met op 'gouden' ideeën.
    Succes met je interim, hopelijk kan je heeeeel lang niet meer thuiszitten... (ik ben gelukkig al bezig sinds half september, het werd tijd!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooi! Dat stofje ligt hier ondertussen ook al meer dan een jaar te wachten op het perfecte idee ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat is goed nieuws! Succes met de job!
    En dat kleedje is prachtig, staat haar heel goed! Ik ben ook helemaal voor dat streepje glamour!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal fan van dat vogeltjeskleedje, en hoera voor de job!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ben ook helemaal fan van dat stofje :) bestelde er nog wat van bij... mooi resultaat en proficiat met de job :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een grote dame is Lilith in haar kleedje! Die eerste foto is er echt één voor in een boekje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oeps, minder tijd om van al dat moois te maken !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi! En gefeliciteerd met je werk!

    BeantwoordenVerwijderen