donderdag 2 juli 2015

Ik ken een lieve juf

Die juffencadeaus, dat is zoiets waar ik mij in kan opjagen. Ik wil altijd wel iets doen, maar weet niet wat. In blogland zag u de laatste dagen al dat er geweldig veel prachtige tassen werden genaaid, maar dat zie ik niet zitten. De examen- en deliberatieperiode zit meestal redelijk vol en - let's be honest  - als ik dan wat tijd heb om te naaien, dan werk ik liever aan een van de ontelbare naaiplannen voor Lilith, Ernest of mezelf.

Ik dacht nog even aan koekjes bakken, zoals ik twee jaar geleden ook deed, maar was niet echt overtuigd. Uiteindelijk besloot ik dat het dan maar bij een mooie tekening van Lilith zou blijven - maar dat wrong een beetje. Het was pas maandagmorgen dat een toevallige post op Facebook me hét idee gaf. Simpel, maar ik vond het wel leuk, en ik wist zeker dat Lilith er ook helemaal wild van zou zijn - als echt meisjemeisje houdt ze van spiegeltjes, en wat roze letters erbij maakten het nog beter natuurlijk.


Juf Griet, dat is ook niet zomaar een juf. Lilith moest van school veranderen en kwam dus in een nieuwe klas terecht, maar juf Griet zorgde ervoor dat ons klein tenger vogeltje dit heel gemakkelijk doorstond. Een juf met precies de juiste aanpak voor onze meid, kordaat maar altijd heel rechtvaardig, die onze Lilith "uit haar kot lokte". We zagen haar op een jaar tijd veel veranderen, en nu is ze echt klaar voor dat grote eerste leerjaar dat aan de andere kant van de vakantie op haar wacht.

Het spiegeltje werd met veel enthousiasme onthaald door alle kleutertjes van Liliths klas, en juf Griet beloofde het in haar klas op te hangen. Lilith trots - en mama een beetje emo, stiekem, dat die kleine baby'tje van ons plots zo groot is...

Je kunt trouwens nog altijd stemmen op mijn kleedje
door hier te klikken!

5 opmerkingen: