maandag 21 september 2015

Lili(th) gaat naar het strand

Ergens in april viel er completely out of the blue een mailtje mijn mailbox binnen. Of ik zin had om een nieuw patroontje te helpen testen? En of ik dat graag wilde! Want kijk, ik zag geregeld van die patroontestrondes passeren in blogland, en wilde dat ook wel eens - wie niet, eigenlijk? Dat een paar mailtjes later bleek dat de vriendelijke dames achter de patroonlijn in mijn eigenste thuisstad wonen, en dat een van hen bovendien een heel toffe stoffenwebshop heeft, die binnenkort dan ook nog eens een bakstenen winkel wordt, dat maakte mijn enthousiasme alleen maar groter.

Ik testte ondertussen inderdaad ook al een paar keer voor
Compagnie M., maar deze patroontest kwam daar eigenlijk nog voor...
Een nieuwe patroonlijn uit de grond stampen, in combinatie met een
nieuwe webshop runnen en ondertussen ook nog een pand verbouwen
tot stoffenwinkel, dat durft - begrijpelijkerwijs - al eens tot wat vertraging leiden...

Het patroontje dat ik zou mogen testen was er een voor een strandjurk voor meisjes van 1 tot 10 jaar. Tricot! Ik vertelde jullie hier al dat ik altijd op zoek ben naar patroontjes voor tricot kleedjes die niet aan slaapkleedjes doen denken, en mijn verwachtingen waren dus meteen heel hoog. En ja hoor! Het kleedje doet in de verste verten niet aan een slaapkleedje denken.


Het patroon voorziet in een kraag met plooitjes, maar van die kraag was ik niet overtuigd - en toen Lilith hem zag, zag ik haar ook al twijfelen. Ik opteerde dus voor de versie zonder kraag, maar je kunt hem ook apart maken, zoals zij al eerder toonde.

Het kleedje staat Lilith heel erg goed. Net als dit zomerkleedje heeft het een verlaagde taille, en dat is iets dat haar erg flatteert. De plooitjes in de rok vind ik ook super, ik zou er niet meteen zelf aan denken om in tricot plooitjes te leggen, maar het maakt de rok lekker zwierig en alhoewel Liliths smaak qua kleding stilletjesaan wat verandert, is wat zwier in een rok hier nog altijd heel geliefd.

De werkbeschrijving voorziet ook in de optie om het bovenlijfje of de rok
apart te maken. Zo maak je gemakkelijk een plooirokje in tricot, of een leuk topje.


Bij de versie zonder kraag heeft de jurk achteraan een splitje, die je sluit met een knoop en een lintje. Een heel leuk detail, vind ik, maar ik heb er jammer genoeg geen goeie foto's van.


Het patroon zit heel gemakkelijk en snel in elkaar, echt een naaiproject dat geen kopbrekens bezorgt. Wat mij betreft, een echte aanrader. Ik hoop er binnenkort nog eentje in elkaar te steken!

Jamaar Piepow, het is herfst, daar is dat kind toch niets mee?

Ha! Op de website van De Schatkaart - want zo heet de nieuwe patroonlijn - zul je een extra patroonstuk voor een mouw kunnen downloaden. Wat dikkere stof, en hopla, een leuk herfstig kleedje! Ik zie het zo al voor me, met kniekousen en een stoere sneaker eronder.


Als je dus, net als ik, heel erg houdt van comfortabele tricot jurkjes en, eveneens net als ik, niet makkelijk een goed patroontje vindt, haal dan zeker Lili in huis, want zo heet dit patroon: Lili gaat naar het strand. En zeg nu zelf, de cover van het patroon is al even geweldig als het patroontje zelf.



Stof: Gramercy Knits NY Circuit Ashen - Art Gallery
Patroon: Lili gaat naar het strand - De Schatkaart


De foto's in deze blogpost maakte ik niet zelf, maar dat had u natuurlijk
zelf ook al wel door. Samen met nog een paar andere testers, werden we
uitgenodigd op een fotoshoot ter ere van Lili. Heel gezellig was het!
Lilith voelde zich eerst wat onwennig in de studio (dat is goed zichtbaar
op de foto's bij de kinderwagen) maar kwam daarna helemaal los.
Het werd een heel gezellige avond, daar in de studio!


En toen alle foto's genomen waren, was er nog wat tijd om foto's te nemen
van de modellen van dienst met de broertjes of zusjes erbij. Dit leverde mij deze prachtige
foto's op, waar ik echt dankbaar voor ben... onze Ernest
gedroeg zich, net als zijn zus, als een rasecht fotomodel, iets wat
hij anders niet wil.

Liesbeth, de toffe madam achter Stof op Zolder, vond deze foto zo schattig dat ze
hem zelfs in het boekje bij het patroon gebruikt...



En ik kan zo nog wel even doorgaan, met pareltjes te posten.
Ik werd, eerlijk gezegd, even emotioneel toen ik deze reeks foto's doorgestuurd
kreeg... 

Dankjewel, Liesbeth, om mij als tester te vragen én voor de leuke fotoshoot
met deze prachtige foto's tot resultaat.

20 opmerkingen:

  1. Hele mooie jurk en die laatste foto is echt geweldig, eentje om in te lijsten lijkt me :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh die laatste foto, twee prachtige kinderen die stralen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awel, dat ziet er een heel tof kleedje uit! De testersreclame is met glans geslaagd :) En wat een prachtige foto's van jouw duo, ik kan geloven dat je er vanbinnen warm van werd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi kleedje en nog schoner foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo schattig! en die laatste foto... heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi en idd het was een leuke ervaring!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel mooi meisje in een mooi jurkje! En nog wat vakantiesfeer er bovenop ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh! Heb het jurkje al onmiddellijk gepind! Prachtig en altijd comfortabel die tricotjurkjes. Als ik mijn dochters zelf kleertjes laat kiezen in de kast wordt het steevast een tricotje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig, zeg, een patroontje mogen testen! En al helemaal als het dit resultaat geeft. De foto's zijn inderdaad super, zo kan je ze zelf (allé, ik toch niet) niet maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. och die foto van Ernestje in die zetel is om op te eten! En wat staat dat jurkje Lilith mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie lili heb je gemaakt ! Leuk om allemaal andere versies te zien, prachtige fotos ook
    Groetjes anoeska ( pinkbubbels)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan geloven dat je het even moeilijk kreeg bij het zien van die prachtige foto's! Jouw schatjes zijn echte pareltjes! En zo fotogeniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi kleedje en mooi model! En o die lieve Ernest, wat een hartendief :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is mijn favoriete versie van het kleedje, ze staat er super mee! En die foto's zijn echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ernestje is inderdaad echt om op te eten <3
    Je dochtertje ook hoor :) Geweldig mooi kleedje.
    Leuk om eens een praatje met je gedaan te hebben vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen