donderdag 11 augustus 2016

Soepblikken! (Billie #8)

De soepblikkentricot, die stak al geregeld eens mijn ogen uit op allerlei naaiblogs. Ik kocht hem nooit, en tegen dat ik dat misschien toch overwoog, was hij niet meer te vinden.

Ik was dan ook heel blij toen Tine, een van de blogsters op naaisgerief, mij een foto stuurde met wat tricotrestjes en daar ook de soepblikken tussenzaten. Dat ik dit stuk nog zou verwerken voor een zomerbillie, dat stond vast.


Het voorpand kreeg ik uit het restje stof, de rest knipte ik uit een effen blauw-grijze tricot van bij Stof op Zolder. Ook de boordstof kocht ik daar.



Het mag duidelijk zijn: Ernest en Billie, ik vind dat een supermatch!

14 opmerkingen:

  1. Heel leuk resultaat! Ernest is er precies heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een supermatch! Ik was ook te laat voor die soepblikken ;-(. Het blijft zo'n mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super! En erg mooi met dat grijs bij. Een heel shirt zo zou ik wat druk vinden. dit is perfect zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig! Die soepblikken blijven top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier sè, miene maot! Heel tof stofje voor Ernestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super content ventje in z'n nieuwe Pop Art Billy!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het volledig met je eens: een top match! En het rood aan de boordjes is ook een top match met het geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, leuk dat je dat met die rode boordstof combineerde! Het geeft het nog wat extra "spice", bovenop dat van Ernest zelf natuurlijk. Wat een spetter ;-). Morgen eens foto's tonen aan de miezemuizejongskes, haha!

    BeantwoordenVerwijderen