dinsdag 4 juni 2013

Hoe alles niet altijd loopt zoals verwacht...

Velen van jullie hebben de voorbije maanden meegeleefd. Met het schotelvodgevoel, met het uitkijken naar, met de verplichte rust... Juni kwam almaar dichter, en onze verwachting werd almaar groter.

Wat bleek? Ons Ernestje had geen zin om zijn geplande datum af te wachten, en kondigde zijn komst aan op 25 mei, 's morgens in de vroegte. Een stormachtige komst, dat was het wel, want op minder dan een uur was hij er. We haalden het ziekenhuis nog net. En daar was hij dan, ons lang-langverwachte manneke.


Twee-en-een-halve week te vroeg, maar hij tekende toch voor een mooie 2kg970, dus het leek ons allemaal geen probleem.

Tot een tweetal uur na zijn geboorte. Toen de kinderarts langskwam om hem eens te bekijken, kregen we het totaal onverwachte nieuws dat ons ventje het syndroom van Down heeft. Tijdens de zwangerschap was hier niets van gebleken, dus de slag was groot. Van euforie over de vlotte geboorte naar verdriet en angst, en ergens daartussen ook geluk, natuurlijk, al is het soms moeilijk om dat tussen de rest te vinden... Het begin van een totaal nieuw avontuur, ook.

Ernestje heeft tot gisteren in de couveuse gelegen, en is dan verhuisd naar een verwarmd bedje. Een hele stap vooruit, dat verwarmde bedje. Kleertjes aan, lakentje en dekentje, maagsonde weg, hij ziet er toch al iets minder breekbaar uit.


We weten nu al zeker dat hij tussen zijn derde en negende maand een openhartoperatie zal moeten ondergaan, want hij heeft ook een hartafwijking. Die operatie zou dat volledig moeten oplossen, dus hoe scary ook, dat moet dan maar gebeuren. Voor de rest is het afwachten... Niemand kan voorspellen hoe hij zal evolueren, we zullen gewoon moeten zien hoe hij opgroeit.

Lilith, die is superfier op "haar baby". Ze had het er wel wat moeilijk mee dat hij in de couveuse lag en dat ze hem dus niet mocht knuffelen en zoentjes geven. De eerste keer dat ze er tijdens het bezoekuur even bij mocht, was ze dan ook ongelooflijk enthousiast.


We hebben haar iets verteld over de problemen, maar natuurlijk nog niet alles. Ze weet dat zijn hartje "nog niet helemaal goed" is, en dat de dokters het "nog moeten maken". Verder hebben we haar nog niet te veel verteld, ze is nog veel te klein om ten volle te kunnen vatten wat dit allemaal betekent en heeft nog tijd genoeg om het op haar eigen tempo wat te ontdekken.

En deze blog? Ik heb overwogen ermee te stoppen, o ja, mijn besluit stond zelfs al bijna vast. Ik ben hiermee begonnen als naaiblog, omdat ik graag met de wereld wilde delen wat ik zoal maak. Ik heb geen zin om hier een medi-blog (of nog erger, een klaagblog) van te maken.
Maar beetje bij beetje besef ik dat dat ook niet hoeft. Wat er ook van zij, ik ga blijven naaien, en kan die naaisels nog steeds met jullie delen. Eens een berichtje tussendoor over Ernestjes evolutie, kan natuurlijk ook, maar het zou de hoofdzaak niet mogen worden.
Ik ga het proberen, dus. Misschien zal ik nóg minder publiceren dan voorheen, of misschien plots helemaal niet meer. Maar van de berichten die ik wel nog publiceer, zal ik extra deugd hebben...


 

98 opmerkingen:

  1. Sterkte en moed en plezier! En een dikke proficiat!!!
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met Ernest! En met je soepele bevalling ook! En dan, ach meid, wat een schrik, en wat een zorgen, dat verwacht je allemaal niet! En dan moet je mannetje in de couveuse, en nog zo'n operatie in het vooruizicht. Maar het komt zoals het komt, hij ziet eruit als een heerlijk ventje, stevig en tevreden. Jullie zullen het allemaal zien en ondergaan, met elkaar, en heerlijk dat Lilith natuurlijk ongeremd blij en trots kan zijn.
    Natuurlijk kijk ik uit naar je nieuwe maaksels, maar verhaaltjes over Ernest mogen natuurlijk ook! Het kan toch ook een vier-blog zijn? Heel veel geluk en bijzondere ervaringen met je bijzondere mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele dikke proficiat met je prachtig mannetje!! Ik duim heel hard mee dat de operatie goed mag verlopen. Vergeet ook vooral niet te genieten. Als ik één ding onthouden heb van andere ouders met een down-kindje, is het wel dat zo'n kindje de zon in hun leven is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele dikke proficiat met Ernest! Het ziet er een dapper ventje uit. Geniet van alle momenten en als het even moeilijk gaat, trekt enthousiaste Lilith jullie er ongetwijfeld door.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom op de wereld Ernestje!
    We duimen hier mee dat de artsen je hartje goed kunnen 'maken'.
    Proficiat mama en papa en grote zus!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan het heel goed geloven dat dit een serieuze schok is geweest. En ik kan maar hopen voor jullie dat de operatie goed zal lukken en dat jullie ventje zonder al te veel problemen zal opgroeien. Herziet er alvast een moedige kerel uit!
    En Hey, als het bloggen even niet gaat, of als je er geen zin in hebt, geen probleem! We zijn allemaal begonnen met bloggen omdat we het leuk vonden! Het moet dan ook leuk blijven!

    Nog een dikke proficiat met de geboorte van ernestje en ik hoop da het geluk salangaan primeren boven de piekeringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He, wat een leuke naam voor een prachtig manneke!
    Het zal allemaal wel schrikken geweest zijn, zo snel bevallen en het nieuws van de kinderarts.. Ik hoop en duim voor jullie vier dat alles zijn draai vindt en de operatie voorspoedig verloopt.
    Als je blijft bloggen, dan blijf ik met veel plezier meelezen met wat van onder je machien te voorschijn komt of wat je anders met ons wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een dikke dikke proficiat met kleine Ernest...net zoals ons buurjongetje van 4 weken met dat ene chromosoompje extra (ook niets gemerkt tijdens de zwangerschap)...

    En ook wij duimen erg mee voor zijn operatie !

    Nog eens een dikke proficiat voor de mama, papa en fiere grote zus !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat met de geboorte van jullie zoontje! Het ziet er een echt schatje uit.
    Als het even wat moeilijk gaat, laat je tranen gerust de vrije loop, dat kan zo'n deugd doen, maar weet dat je ze dan kan drogen met het gedacht dat je er niet alleen voor staat, dat je omringd bent door mensen die van je houden en het beste met je voorhebben.
    Hopelijk komen we nog blijven meegenieten van je nieuwe maaksels. En natuurlijk ook wat nieuwtjes lezen over Ernestje zijn groeien en bloeien!
    Veel moed met de geplande operatie, hopelijk verloopt alles vlot.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige naam voor een prachtige zoon! Van harte gefeliciteerd! Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie met veel moed en optimisme de komende operatie tegemoet zullen gaan, en dat Ernest zal opgroeien - zonder al te veel problemen - tot de grootste zon in jullie gezin. x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. éérst en vooral hartelijk gefeliciteerd met je zoon!

    Ikzelf heb geen ervaring en ook niet in mijn naaste omgeving wordt mijn leven verrijkt met Down... maar ik volg wel al een hele tijd deze blog...http://www.kellehampton.com/
    Ik kijk altijd héél erg bewonderend, emotioneel en vol liefde naar wat ze schrijft en fotografeert!
    (ook hier kan je veel liefde lezen http://fleurfatale.blogspot.be/2013/03/dag-van-de-zorg.html)

    Er zullen moeilijke momenten aankomen maar ook zo veel onthullende mooie en ontroerende momenten...
    Je zal zien je leven wordt rijker en voller... het is een geschenk om leven te schenken hoe klein en broos ook...

    Ik wens jou en je gezin een rijkelijke toekomst toe...

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tip van de blog van Kelle Hampton. Ik heb er nu pas naar gekeken - had nu pas het gevoel dat ik er klaar voor was... Wat een mooie blog, ik denk dat ik er nog vaak ga passeren.

      Verwijderen
  12. Proficiat, en welkom lieve Ernest!

    Dat is wel even schrikken, zo'n nieuws. Gewoon al omdat je je toekomstbeeld opeens moet bijstellen, het is niet zoals verwacht, en da's moeilijk. Ik hoop mee met jullie dat zijn operatie goed gaat, en dat hij daarna kan opgroeien zonder veel problemen.
    Alle geluk gewenst voor jullie gezinnetje dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dikke proficiat aan het hele gezin! Hopelijk zijn de zorgen van korte duur en kunnen jullie met z'n allen genieten van dit bijzonder manneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dikke proficiat & Welkom Ernestje!
    Volg je gevoel! Geniet van alle kleine dingen!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi manneke hebben jullie op de wereld gezet, een dikke proficiat! Ik kan me voorstellen dat jullie ook geschrokken zijn, zo onverwachts! Zorgen zul je vast krijgen, maar dat geldt voor elk kindje. Geniet ook weer van al die bijzondere momentjes met zo een klein wondertje! Ook alvast heel veel sterkte met zijn operatie! X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vooreerst van harte proficiat met jullie lieve, flinke Ernest ! En ook voor de stralende, fiere, grote zus !
    Ik wens jullie tevens veel moed bij de operatie. Hopelijk mag alles goed verlopen.
    Heel veel geluk met de kleine schat !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dikke proficiat met jullie Ernest ! Een knap ventje met een mooie naam ... Alle moed ook in deze nieuwe reis die jullie samen zullen ondernemen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dikke proficiatmet de geboortevan jullie zoon ! Het ziet er een dlink manneke uit ! En heel tof dat ge toch blijft bloggen, en ne keerklagen, datmag zenne !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hij ziet er zo schattig uit... geniet ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dikke proficiat met jullie zoontje! Azo een lief schattig bolleke!
    Succes met de operatie en ik blijf meevolgen hoor :) of het nu gaat over naaisels of over je kindjes,leuk of minder.... vertel maar ;)
    groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Proficiat met jullie lieve kleine Ernest! Ik geef toe dat ik ook even schrok toen ik je berichtje las, het zal voor jullie echt wel schrikken geweest zijn. Maar probeer vooral te genieten van het nieuwe leven en bekijk alles stap voor stap. Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Inderdaad een heel avontuur dat moed en doorzettingsvermogen zal vragen. Leven met een kindje dat anders is dan anderen is soms moeilijk. Het heeft zo moeten zijn, dit manneke in jouw schoot en ik weet zeker dat hij en jullie vol liefde voor elkaar zullen zijn. Liefs van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schattig ventje zeg! Hopelijk zijn jullie al even van het nieuws bekomen zodat jullie volop kunnen genieten van dit wondertje!!! Leuke naam trouwens!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Proficiat met je mooie mannetje. Tijd zal raad brengen, denk ik, en samen met Ernest zullen jullie groeien.
    En naaien voor dat schattige kleine ventje, dat zal je vast ook met veel plezier doen. Als je zin hebt, dan deel je dat met ons. Indien niet, evengoed. Jouw blog, jouw regels, en voel je vooral niet verplicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve kleine Ernest, wat ben jij een prachtig mannetje en volgens mij helemaal in een fijn en warm gezin terecht gekomen waar ze heel veel van jou gaan genieten. Welkom op de wereld!

    Lieve Lilith, wat ben jij een prachtige grote zus! Je straalt van trots op de foto!

    Tine en papa (sorry, weet je naam niet), proficiat met de geboorte van dit prachtige ventje. Wat een storm van emoties zal er over jullie heen komen, ik wil jullie veel geluk en sterkte toewensen.
    xxx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dikke proficiat met jullie zoontje. Zie dat gezichtje van Lillith op de foto hierboven zeg, dat spreekt boekdelen!

    Wat jammer dat jullie geluk overschaduwd wordt door de geplande operatie in het vooruitzicht en de diagnose van Down. Hopelijk kan je stilaan toch genieten van je kleine vent en doorstaat hij de operatie goed. Wat daarna komt, dat voorspelt zich moeilijk, maar ik ben overtuigd dat hij in zo'n liefdevol gezin goed terecht komt!

    Ik ben blij dat je blijft bloggen. Over naaien maar hopelijk ook verder over je kindjes. Want op elke naaiblog verschijnt wel eens iets over de kinderen en de kleine en grote zorgen dat dit met zich meebrengt. Ik begrijp dat je niet klagerig wil overkomen of Ernestje meer aandacht schenken omwille van zijn gezondheid, maar ik denk ook niet dat dit het geval zal zijn. Deel maar wat je wil delen want jij bepaalt wat je ons wil vertellen en wat niet. Bovendien kan het een steun zijn voor ouders in een gelijkaardige situatie. En wie dat niet graag meeleest, die is ook niet verplicht he. Ik blijf hier in ieder geval verder lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gefeliciteerd met jullie prachtige zoontje en broertje. Ik vind het heel vervelend voor jullie dat het prille geluk van de geboorte overschaduwd wordt door de vele zorgen en onzekerheden waarmee jullie nu geconfronteerd worden. Heel veel sterkte gewenst, maar nog belangrijker wens ik jullie heel veel geluk en mooie momenten met elkaar toe. En voor wat het waard is, anders zijn is héél mooi!

    Lieve groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Van harte met de geboorte van jullie prachtige zoon! Jullie kregen veel op je bord, veel moois, en veel moeilijks, en alles tegelijkertijd. Ik wens jullie sterkte, geluk en heel veel zonneschijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Welkom kleine man! En proficiat mama, papa en grote zus. Jullie ventje krijgt een warme thuis, dat staat vast! En ik wens jullie alle sterkte toe voor de maanden die komen.
    Courage!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat leef ik met je mee! Ik verwacht nl. ook 1 van de dagen ons kindje, en kan me bijgevolg perfect voorstellen wat een emotionele rollercoaster de geboorte van Ernestje teweeg gebracht moet hebben in jullie gezinnetje.
    Maar ik ben er zeker van dat hij met veel liefde en geduld kan opgroeien tot een vrolijke peuter, kleuter,... En dat hij jullie als gezin ijzersterk maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een dikke proficiat met jullie kleine Ernest!!! Ik kan goed geloven dat het als een schok kwam. Ik hoop met jullie mee dat de operatie vlot verloopt en dat jullie dan allemaal kunnen genieten van elkaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoontje. Ik vind het positief dat je toch met je verhaal naar buiten komt. Want hoe je manneke ook moge zijn, het is je kind en dat zie je graag. Ik kan er van mee spreken want nu bijna 11 jaar geleden werd onze oudste dochter geboren. Er ging iets mis tijdens de geboorte waardoor ze zuurstoftekort had. Het gevolg is dat ze nu met een motorische beperking door het leven moet gaan. De dag van vandaag verwachten mensen te vaak dat alles perfect moet zijn, ze kunnen haast niet meer om met 'anders' zijn en dat vind ik zo jammer want deze mensen verdienen evenveel liefde, aandacht en respect. En ze mogen er zijn. Vandaar vind ik het heel positief dat je toch jouw verhaal brengt. En neem van mij aan, je gaat up en downs doormaken, want je moet een heel proces door, maar je kan het en je gaat dat goed doen....
    Veel sterkte en succes met de operatie.

    Liefs CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dikke proficiat met je mooie baby! Blog gerust verder als je er zin in hebt, doe alles op zijn tijd! Weet dat je medeblogsters je blijven volgen en je veel sterkte en succes wensen met de operatie! Dikke zoen voor de ouders en het zusje!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Tine, ik hoop dat je blijft bloggen. Ik ben zeker dat dat een grote steun voor jullie zal zijn. Als ik jullie foto's (op fb) bekijk, zie ik liefde, liefde en liefde. Het is maar dat dat telt. Dikke knuffel x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een mooi boeleke!
    Ik hoop dat jullie de kracht en de liefde vinden om dit nieuws te verwerken.
    En als je kijkt naar alle virtuele knuffels die je hier krijgt, misschien maakt dat alleen al het de moeite waard om te blijven bloggen he... Maar probeer vooral je gevoel te volgen en te doen waar je je het best bij voelt. x

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Eerst en vooral proficiat met jullie mooie kleine ventje!

    Wat zullen jullie hard geschrokken zijn toen jullie het nieuws van jullie kleine mannetje hoorden. Van een roze wolk naar... onverwacht nieuws.
    Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd, en jullie kleine mannetje zal jullie helpen dit nieuws te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Van harte met de geboorte van jullie zoon en broertje! En wat een schrik daarna. Ik wens jullie heel veel geluk, plezier en liefde met z'n 4tjes. Ik maak regelmatig van dichtbij door mijn werk mee wat voor impact dit onverwachte nieuws kan geven, sterkte de komende tijd. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een dikke proficiat en probeer van ieder moment te genieten,ook de moeilijke momenten gaan weer voorbij.De liefde voor je eigen kind kent geen grenzen en Ernest zal bij jullie veel liefde en aandacht krijgen.
    Ook voor de grote zus een dikke bravo,zo goed zorgen voor haar baby

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Welkom op deze wereld klein prachtige mannetje met je al even prachtige naam. Proficiat mama, papa en zusje. Nu een hele storm van emoties over jullie heen en straks gaan jullie het vast supergoed doen samen en héél veel mooie momenten beleven want elke kind is prachtig! Ik duim dat die operatie al een hele hoop problemen oplost en naar de verdere toekomst toe wens ik jullie het allerbeste toe, met vallen en opstaan, maar omringd door heel veel liefde van een lieve mama, papa en zus, en jullie kleine ventje zelf, zal dit vast lukken! En bloggen doe je als je er zin in hebt, ik blijf je in elk geval trouw volgen, of je nu veel of weinig blogt, dat maakt niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtig ventje. En wat een rollercoaster van emoties moeten jullie hebben doorgemaakt. Ik wens je veel moed voor de komende operatie, en veel liefde en steun met en voor elkaar. Ik blijf met plezier volgen op je blogje, in goede en kwade dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik sluit me graag aan bij al deze lieve reacties. Dikke proficiat met jullie zoon, wat een mooi ventje!
    Wat een stormachtige, emotionele en waarschijnlijk erg vermoeiende weken hebben jullie achter de rug. Goed nieuws te lezen dat hij toch al van heel wat vervelende dingen verlost is. Ik word door je verhaal erg geraakt. Ongeacht je eigen onzekerheid, verdriet en angst slagen jullie er toch in om op zo een krachtige manier hier mee om te gaan. Ik hoop dat jullie veel steun vinden bij elkaar en vanuit je omgeving in moeilijke momenten zoals die lastige hartoperatie die moet gebeuren. Hier wordt alvast heel hard geduimd! En bloggen doe je als je er zin in hebt (en met kleine kindjes vaak ook als je er tijd voor hebt) en wij blijven ongeacht de frequentie deze mooie en inspirerende blog volgen. Lieve groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtige naam voor een uniek mooi mannetje. Ik heb jaren met down-mensjes gewerkt, ook met de ouders en ik ben er zeker van dat het niet gemakkelijk is omdat je toekomst er nu heel anders uitziet dan dat je verwacht had. Maar weetje...met de juiste ondersteuning komt alles goed en je krijgt extra driedubbel zoveel liefde van dit kindje. Ik vind het een schatje. Wij duimen dat dat hartje snel in orde komt

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gefeliciteerd met je prachtige mannetje, heel mooie naam!
    Lief zusje ook. Mensen met het syndroom van down hebben vaak een hartoperatie nodig , mijn ervaring is dat dat goed verloopt, ik werk ook met down-mensjes. Ik heb zoveel geleerd, zoveel moois al gekregen van hun. Je ogen gaan open voor andere zaken, je hoeft niet altijd op een sneltrein te zitten, traag kan ook ontzettend bevrijdend zijn. Ik doe dit 26 jaar en het blijft leren, kleine gelukjes kunnen zo groots zijn. Blijf maar lekker bloggen, lekker creatief, soms wat meer, soms wat minder, tank op tijd bij, hou je leefwereld ruim, dat komt jezelf en je gezinnetje alleen maar ten goede.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Proficiat met jullie knappe Ernest. Ik wens jullie heel veel geluk en plezante momenten samen! wat een flinke liefdevolle zus. Veel moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Proficiat! Jammer dat jullie bij dit prachtige cadeau ook meteen een pak zorgen krijgen. Jullie zullen veel (moeten) leren de komende maanden en jaren. Zorg goed voor elkaar en voor jezelf. Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een prachtig mannetje en een trotse Lilith, Geniet van elkaar ondanks de zorgen die er zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Proficiat met Ernest!

    Jammer dat je onverwachts slecht nieuws hebt gekregen, maar ik ben er zeker van dat alle jaren die nog voor jullie liggen een prachtige uitdaging gaan vormen. Met ups en downs, maar uiteindelijk zeker en vast de moeite waard. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Proficiat met dit mooie ventje! Hele toffe naam ook!
    Ik begrijp dat het moeilijk is met een operatie in het zicht en een kindje dat een beetje anders zal zijn.
    Onze Guus werd geboren met een hazelip, wij waren hier wel op voorbereid en wisten ook dat hij hiervoor een operatie moest ondergaan.
    Maar ik had het vooral moeilijk met de mensen die hem raar bekeken omdat hij er wat anders uitzag, ik vond hem prachtig hoe hij was.
    De operatie zal wel even spannend zijn, maar dat komt allemaal goed, en met je kleine mannetje zal je misschien iets meer zorgen hebben maar je zal er ook zoveel meer van terugkrijgen!!
    Blijf maar bloggen zodat we jouw mooie creaties en lieve kindjes kunnen blijven bewonderen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ondanks alle zorgen, vragen en twijfels hoop ik echt dat je ook kan genieten, want het ziet er een prachtventje uit! En die fiere zus zal dat blijven als ze ziet hoe haar kleine broer groeit en de wereld op zijn manier zal ontdekken. (stiekem hoop ik ook dat je blijft bloggen, over naaien maar ook je kleine en grote zorgen)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Dikke proficiat met de geboorte van jullie prachtige kereltje! Ja, er zijn natuurlijk de komende tijd nog zorgen maar probeer er ook toch wat van te genieten. In ieder geval heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Welkom Ernest! Het gezichtje van zijn zusje is duidelijk. Wat een fierheid. Ik wens jullie heel veel succes toe. Ik duim mee voor een positieve operatie, dat alles goed mag komen! Een kindje met het downsyndroom. Ik heb er persoonlijk weinig ervaring mee. Maar ik kan me inbeelden dat je leven nu helemaal overhoop gegooid is en dat het 'zorgen voor' een nieuwe dimensie zal krijgen.
    Bloggen of niet. Doe waar je je zelf goed bij voelt! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Dat is wel even schrikken. Net als alle andere reacties hierboven bewonder ik je al bij voorbaat om met je verhaal te komen. Ik heb een neef met het syndroom van Down. Ik zal zeker niet zeggen dat het gemakkelijk is, maar wel dat hij vaak de show en ieders hart steelt! Ik wens jullie veel sterkte en vooral veel liefde toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. hij is prachtig! en hij zal op zijn manier wel zijn plaatsje vinden in de wereld. Veel sterkte voor jullie, geniet van je zonnetje. Dat die enge operatie snel voorbij mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik volg je blog nog niet zo lang en bij het lezen van deze post kwam er spontaan een glimlach op m'n gezicht en moest ik denken aan vroeger toen ik in leiding stond bij AKABE (scouts voor andersvaliden) . Wat een mooie jaren... en wat die kinderen en ook volwassenen bij mij allemaal hebben teweeg gebracht, één en al plezier en vooral zoveel OPTIMISME!! Jullie Ernst wordt HET ZONNETJE in jullie gezin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. dikke proficiat ... ik ben er stil van ... geraakt. Ik ben zelf 8 maanden geleden bevallen en kan me een beetje voorstellen wat dit moet zijn om door te maken. Ik hoop heel hard dat jullie dit een plaats kunnen geven en toch volop kunnen genieten van dit kleine ventje ... Hij is zo enorm schattig!! dikke kussen, sterkte voor de operatie ... en geef hem maar een dikke knuffel van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik weet niet goed wat zeggen ... wat een schok moet dit zijn, hoeveel onzekerheid moet dit voor jullie niet meebrengen. Ik hoop dat jullie veel steun vinden in je omgeving, vrede kunnen vinden met je speciale mannetje ... en natuurlijk dat je af en toe toch ook nog toekomt aan je eigen hobbies. Hopelijk horen we nog van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Dikke proficiat met een super snelle bevalling, een pracht van een zoon en een mooi gezin!
    Het ziet er een heel vredig en sterk ventje uit! En ik weet met zekerheid dat hij een lach zal kunnen toveren op iedereen die zijn pad kruist!
    Vind moed voor de zorgen die je hebt en geniet van alle kleine dingen om je heen!
    Ik kijk er nog heel erg naar uit om je hier te lezen met grote en kleine zorgen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Proficiat met je prachtige zoon!
    Wij kleven (naaien) onze etiketten op onze zelfgemaakte kleding, niet op mensen ;)
    Hou moed, die operatie komt ook wel goed
    En ook proficiat aan de fiere grote zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Jullie staan vast en zeker voor een heel bewogen toekomst, maar ik ben er van overtuigd dat het een mooie toekomst wordt!
    Alvast welkom aan die lieve, kleine, knappe jongen!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon met de prachtige naam!
    Net als ieder ander kind zal ook hij zijn plaats wel vinden in de wereld...hij heeft alvast een plaatsje in mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. proficiat met jullie schoon ventje!! Weet 1 ding en dat is dat down kindjes echt superlief zijn! Ik werk er dagelijks mee en ze zijn mijn favorietjes!
    Natuurlijk blijft het moeilijk te vatten!
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Proficiat met je zoontje!
    Ik duim voor de operatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ik word hier wel eventjes stil bij het lezen ... Proficiat met jullie zoontje! En ik heb veel bewondering voor jou dat je, niettegenstaande die diagnose er al zo kan over vertellen! Ik weet zeker dat jullie een fantastische thuis zullen geven aan jullie ventje en dat hij met de allerbeste zorgen zal worden omringd! En de zus, die zal mee zorg dragen als een klein moeke ;-). Probeer maar tot rust te komen en doe waar je je goed bij voelt! De zin om te bloggen komt wel terug en de leuke en lieve reacties lezen zullen veel deugd doen, zowel op de goede momenten als de moeilijke ... Een hele dikke knuffel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik zag je bericht, zag eerst de foto's, glimlachte om dat knappe kleine ventje met zijn mooie naam en kreeg het toen erg moeilijk. Hoewel ik zeker ben van het feit dat jullie heel veel zullen genieten van dat ventje, de zorgen zijn nog niet te overzien. En jullie droom draait even anders uit.
    Ik hoop dat hij een zonnetje zal zijn in jullie leven en ik hoop dat je blijft bloggen over "het leven".

    xxx Griet

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Heel veel succes met jullie wondertje, want ook deze kindjes zijn gewoon wondertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Via http://byevamaria.blogspot.be op jou blog terecht gekomen, niet wetend wat ze met haar berichtje precies bedoelde. Dus de nieuwsgierige ik ben een kijkje gaan nemen op jou blog. Het heeft me aangegrepen net als alle andere volgers van jou blog. Niettemin heb je er nu een prachtige zoon bij! Hij zal dan wel heel wat zorg vragen maar hij zal het jullie dubbel en dik belonen met hopen liefde!
    Ik wens jullie alsnog een dikke proficiat!

    Bloggen begint oppervlakkig maar maar na enige tijd komt er meer diepgang en dat maakt bloggen zo mooi.
    Bloggen hoeft niet altijd over leuke dingen te gaan want als er iets tegengaat kan een reactie van medebloggers, volgers veel deugd doen!
    Moedig dat je zo kort na de geboorte dit mooie bericht schrijft! Daarmee wil ik je een hart onder de riem steken!
    x Groetjes Nancy (stikplezier.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Net als Nancy kwam ik via de blog van evamaria bij jou terecht! En ook mij heeft je berichtje aangegrepen. De moed die je uitstraalt, je fierheid, je optimisme... Ernestje heeft ontzettend geluk om jou als mama te mogen hebben! Het zal vaak niet makkelijk zijn maar ik wens jou en je gezin heel veel geluk met jullie prachtig zoontje! Dikke knuffel aan Ernest!
    Groetjes
    Kris (onliemie.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Ik denk dat je eens de blog van Lisa Leonard moet bekijken...hoe fier zij haar zoon voor de lens brengt, hoe prachtig hij is ...
    Misschien kan het je troosten...(haar zoon heeft wel niet het Down syndroom)maar van haar verhaal kan je zeker iets op steken.

    Dit terzijde...Ernest...een jongen die vele harten zal doen smelten.
    Ik ken je niet, maar ben trots op jou .
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ernest, een mooie naam en een echt kereltje! Ook ik vind dat je blog best over andere onderwerpen dan je maaksels mag gaan. Ik zal in ieder geval het wel en wee van jou en je gezin blijven volgen! Ik duim alvast voor de operatie die zal volgen.
    Hopelijk kan je gauw thuis genieten van Ernest samen met Lilith en je man!

    Groetjes,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Proficiat met de geboorte van je zoontje Ernest.
    Geniet van de mooie momenten die je nieuwe gezinnetje je zal brengen en en ik wens je ook veel sterkte tijdens de moeilijke dagen.


    Groetjes
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Hallo Tine

    Ik zit een klein beetje in dezelfde situatie.Mijn zoontje (van nu 10 weken) had/heeft ook een hartafwijking, tetralogie van fallot. Hij is nu een weekje of 3 geleden geopereerd. Het zijn heel bange momenten geweest, maar ons zoontje heeft het fantastisch gedaan. De angst bij ons was heel groot, een ventje van 7/8 weken afgeven voor een openhartoperatie. We zijn begeleid geweest door de kindercardiologen in UZ Leuven, professor Gewillig en professor Eyskens hebben ons heel goed begeleid en Lucas enorm geholpen.
    Als ik kan helpen, vraag gerust

    Veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Gefeliciteerd met Ernest, hij is prachtig!! En jee, wat een emoties en zorgen.... Heel veel sterkte en hopelijk ook veel genieten. En een kusje op het lieve bolletje van Ernest!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Wat een prachtig gezinnetje - trotse zus en prachtige broer en zo'n mooie namen!!
    Geniet ervan en veel sterkte met al wat volgt.. Sarah.

    BeantwoordenVerwijderen
  75. wat een mooi mannetje zeg!
    van harte gefeliciteerd...
    met alle liefde die Ernest van jullie en zijn zus krijgt gaat het helemaal goed komen.
    liefs,
    kimberley

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Gefeliciteerd met Ernest! Wat een mooi mannetje. Maar wat een zorgen voor jullie zo ineens erbij.
    Ik wens jullie samen heel veel gelukt toe en ook sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Superdikke proficiat! Wat een schatje zeg!
    En veel courage met wat nog komen gaat, zo een operatie bij je kleine schatje lijkt me moeilijk om dragen.
    We duimen mee!

    BeantwoordenVerwijderen