maandag 8 juli 2013

Koekjes

Ik ben niet zo goed in afscheid nemen, dat zei ik vorig jaar ook al. Ik durf daar al eens een emo-kip van worden. En dat was zo'n dag of 10 geleden niet anders.

Lilith nam afscheid van haar zo geliefde juf Trui - en ik dus ook. Man, het lijkt precies nog maar ergens gisteren dat ze aan het schooljaar begon, en nu is het al voorbij.

Die juf Trui, dat is een bijou van een juf. Lilith ging van de eerste dag supergraag naar school, heeft niet één dag gezegd dat ze geen zin had, en het woord van juf Trui is natuurlijk heilig, dat zie je van hier. Het "juf-Trui-heeft-gezegd-dat..."-zinnetje hebben we hier ontelbare keren gehoord. Zalig toch, die kinderlijke adoratie van de juf.

Dat juf Trui dus een bedankje zou krijgen, dat stond vast. Het werden zelfgemaakte koekjes - die Lilith heel enthousiast hielp uitduwen - in een zakje dat ik maakte door op een blad gekleurd papier een foto van Lilith af te drukken, dat blad simpelweg in twee te vouwen en dicht te naaien met een siersteek. Ook voor de turnjuf werd een zakje koekjes gefabriceerd, trouwens. Lilith zag haar heel wat minder, maar veranderde door die turnlessen van een héél bange peuter in een kleuter die toch al wat durft klimmen en klauteren.





Volgende keer moet ik er wel aan denken dat ik er een plastiekje mee innaai, want nu kwam het vet er wel wat door. Maar ik ben allang blij dat ik tussen alle doktersbezoeken van net die laatste dagen door, toch iets heb kunnen fabriceren.

We gaan juf Trui missen, zoveel is zeker.

7 opmerkingen: