maandag 18 maart 2019

Thara bomber

Soms, als ik een project afwerk, maakt mijn hart een klein sprongetje. Zo ook deze keer. Ik maakte een bomber voor mezelf, en ben daar echt heel blij mee.


In de naailes dit jaar zit ik in de module "Tailleur en tweestuks", en een van de verplichte stukken is een blazer. Bon, ik draag dat zelden, dus ik was niet van plan daar tijd, energie en stof in te steken. Gelukkig mocht ik van mijn lerares nogal losjes omspringen met de voorschriften, en het werd dus een bomber in de plaats.


Het patroon, de Thara Bomber van Bienvenido Colorido, kwam in een of andere naaigerelateerde Facebookgroep voorbij, en ik viel meteen voor de versneden voorpanden. Het zijn van die details die mij heel impulsief doen besluiten om klikkerdeklik een patroon te kopen en meteen af te drukken. Het patroon en ook de beschrijving zijn in het Duits en dat is nu niet meteen een taal die ik beheers, maar gelukkig was dit dus een naailesproject en draaide dat allemaal goed uit.


De stof vond ik bij Stof op Zolder. Ze lag er in een aantal verschillende kleuren, maar sinds ik in december een workshop kleurenadvies volgde, vind ik het veel makkelijker een keuze te maken. Deze bordeaux kleur past perfect in mijn palet, en - al zeg ik het zelf - ik sta er heel goed mee :-).


De kraag is in het patroon wat breder, maar aangezien ik met cuffs werkte i.p.v. met boordstof, moest ik het doen met de breedte die ik had. Iets smaller dus, maar zie hoe mooi die gouden en witte streep uitkomen!

Me happy, zoveel is zeker. Meer van dat? Maybe. Eerst maar die triljoen andere naaiprojecten afwerken die mijn hoofd bevolken.


------------------------------------------------------------------
PatroonThara Bomber van Bienvenido Colorido
Stof: Suede Double Face Bordeaux bij Stof op Zolder

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2019
In (gekocht en gekregen): 5
Uit (verwerkt en verkocht): 9

5 opmerkingen: