zaterdag 1 december 2012

Eindelijk


Zeg, die Piepow, leeft die eigenlijk nog?

Nee, ik heb eigenlijk niet de pretentie te denken dat jullie mijn meer-dan-twee-maanden-lange afwezigheid hier opgemerkt hebben. Sowieso ben ik niet de frequentste blogster, maar twee maanden, dat slaat alles.

De oorzaak: moedertje natuur die al mijn energie opeiste voor dat fabriekje in mijn buik :-). De voorbije twee maanden was ik totaal futloos, genre schotelvod zowat. De zwangerschapshormonen, en daarbovenop kreeg ik een leuke combinatie van bronchitis en snotvalling cadeau, waar ik logischerwijs niets tegen mocht doen. De details zal ik jullie besparen.

Maar, we zijn vooral zielsgelukkig. Zwanger worden is ten huize Piepow geen evidentie, en dus was de positieve test na véél te lang moeten wachten een grote opluchting. De vermoeid- en mottigheid nam ik er graag bij, alles voor het goede doel, en het kan altijd nog erger natuurlijk, ik mag van  geluk spreken dat het kleinste kamertje in huis mijn vaste stekje niet werd.

En nu, nu kan het grote genieten beginnen. Uitkijken naar juni, dromen, plannen, ... Ik zit op een wolkje.

Die naaiwerkjes? Die komen ook wel weer. Stilletjesaan keert mijn energie terug, al zal het nog even duren voor ik bruis van vitaliteit. Ziet u trouwens het broekje dat Lilith draagt op de foto's? Dat is er eentje waar ik in september aan begon, nog eens een clarabella. Meer dan een maand lag hij onafgewerkt klaar, al wat ik nog moest doen was het knoopsgat maken, pijpen omzomen en knoop aannaaien, en zelfs dat was te veel gevraagd. Uiteindelijk raapte ik al mijn moed samen, en gelukkig past hij haar nog goed.
En binnenkort op zoek naar leuke baby-projectjes!!!

34 opmerkingen:

  1. Ooooooohhhhhh gefeliciteerd!! (Ik vond je al stil hoor...) Geniet ervan, voorzover mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh wat een fijn nieuws!!! En ja, ik heb je toch wel gemist hoor! Maar je had er een hele goede reden voor, genieten nu!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat, eneu blij je hier terug te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dikke proficiat! Wat spannend, altijd leuk om mee te lezen tijdens zo'n periode!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. awel! ik miste die toffe groene bloemen die mij doen denken aan de illustraties van mijn kinderboeken (genre jaklien)
    en dikke proficiat!
    (hihi, letterlijk binnenkort)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk gefeliciteerd. Inderdaad heb gemerkt dat het stillekes was maar je hebt een goede reden, alle begrip voor. Geniet nu maar lekker en we kijken samen met jou uit naar het nieuwe wondertje en al het moois dat je ook daarvoor gaat maken.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh, wat een leuk nieuws! Proficiat!
    En hoe schattig, Lilith en haar pop! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met jullie wondertje!! :)
    Een juni-kindje... de droom van 't ventje... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat !
    Zo te horen ging het niet allemaal zo gemakkelijk tot nu toe.
    Ik wens je een voorspoedige verdere zwangerschap toe en over enkele maanden een wolk van een baby !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht al, waar blijft ze? Alvast een héle dikke proficiat, het zal rap juni zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd! En hopelijk kun je er vanaf nu weer vol energie tegenaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geniet gij mor van da klein wondertje in uw buikske, geniet van uw wolkske meid!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Uw afwezigheid werd hier wel opgemerkt, ik heb u gemist! Maar voor zo'n prachtreden vind ik dat niet erg ;) Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw gefeliciteerd! Wat bijzonder om zo'n wondertje in je buik te mogen dragen he. Zelf ben ik ook onderweg van een tweede en ook bij mij heeft mijn blogje afgelopen zomer even stilgelegen, heel herkenbaar dus allemaal. Geniet van je zwangerschap :)

    Lieve groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat meisje! Ook een junibaby! Hier ook :) half juni :) en ik hebt nu die combi van zwangerschapsvermoeidheid, griep, migraine en snotvalling... Niet zo tof...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd! Geniet met volle teugen, hopelijk nu met veel energie en weinig kwaaltjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoera! Proficiat, altijd leuk nieuws om te horen.
    Hier is het voor eind januari - spannend!
    Geniet er nog van, leuk dat je terug bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jeej! proficiat! Geniet van je zwangerschap! En Lilith wordt een geweldige grote zus, dat kan je nu al zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een geweldig nieuws! Proficiat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dikke proficiat! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldig nieuws!
    Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo'n leuk nieuws, proficiat! Je zal zeker leuke babyprojectjes vinden. Het is mijn favoriete publiek om voor te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn nieuws!
    En IK heb wel echt gedacht : Zeg, die Piepow, leeft die nog eigenlijk?! Zo zie je, in blogland worden mensen ook gemist hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, wat fijn!!! En blogstilte tijdens de zwangerschap, ik kan er van meespreken :) Hier nog 3 weken te gaan, het aftellen is écht begonnen. Geniet nog van je zwangerschap, ik hoop dat je je snel weer springlevend mag voelen.

    BeantwoordenVerwijderen