dinsdag 1 januari 2013

Feestkleedje

Lilith kreeg nog een kleedje. Ik kocht de stof al in september, en het was niet mijn bedoeling er een feestkleedje van te maken, maar aangezien het toch pas voor kerstmis klaar raakte, mocht Lilith het aan met de feestdagen.


Het model komt uit Burda 9/2012. Het is bedoeld voor tricotstoffen, maar ik maakte het in een niet-rekbare wollen stof, en het past Lilith perfect.

De stof is omkeerbaar, zodat ik de zakjes net in de omgekeerde tinten kon maken, een leuk detail. Ik ben echt gek op de stof, ze is heel grof (en prikt toch niet) en de kleuren zijn heel mooi, zoals de onderstaande foto beter toont.



Er is nog heel wat van over, dus volgende winter loop ik rond in een grijs-rood-gestipte rok.

Meer feestkleedjes volgen!




15 opmerkingen:

  1. Leuk geworden! (En hoe gaat het nu met je?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een zeer mooi kleedje!
    En proficiat met je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig stofje en dat kleedje is echt superschattig!
    Een heel gelukkig 2013 gewenst voor jou en je gezinnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik had die stof ook bijna mee een tijdje geleden. Van In den beer hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wollen simpele kleedjes, ik zie dat echt graag! En die bollekes passen heel goed bij uwe krullenbol ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig jurkje voor een schattig meisje!
    Enne... proficiat met je zwangerschap, zit blijkbaar een beetje achter ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waarom wachten op volgend jaar met die rok? Samen met dat schattig meisje in hetzelfde = lol!
    Omkeerbare stoffen, daar kan je zo'n mooie resultaten mee maken! (Niet gezien in den Beer, daar let ik eens op, maar 't zal zeker al uit zijn?)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad schone stof en kben nu al benieuwd naar jouw rok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig kleedje! Is dat een Beerstofje? Ik denk dat ik er een sjaal mee gemaakt heb, omdat ik dat omkeerbare zo tof vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Zowel het stofje, het modelleke, als het meisje erin idd :-)

    BeantwoordenVerwijderen