woensdag 2 juli 2014

Feestkleedje

Voor het doopfeest voor Ernestje wilde ik Lilith graag een mooi kleedje maken. Eentje in een feestelijk stofje. Atelier Brunette was exact wat ik nodig had. De laatste dagen las ik al her en der een lofzang op deze heerlijke stofjes, en ik kan er mij alleen maar bij aansluiten. Heerlijk zachte zomerse stofjes zijn het, en de zwaluwtjes waren perfect voor het kleedje dat ik in gedachten had.

Na de testversie kon ik aan het echte werk beginnen. Vrijdagavond knipte ik de stof, zaterdagavond begon ik te stikken en zondagochtend zoomde ik nog snelsnel. En toen was het klaar, zo'n uurtje voor we moesten vertrekken.
Een risico was het wel, deze stof voor mijn zeer-roze-minnende dochter, maar - gelukkig! - ze viel net als ik als een blok voor het stofje.


Lieselot van Bambiblauw hielp me bij de keuze van het contrasterende stofje voor kraag en zakjes. Ik dacht eerst voor zwart te gaan, maar ben heel blij dat ik dat niet gedaan heb. Het contraststofje is er ook eentje van Atelier Brunette, en heeft hetzelfde kleur als de snaveltjes van de zwaluwtjes. Supercombinatie!



Ik ben wel vaker blij met iets dat ik voor Lilith naai, maar dit kleedje, dat is toch iets speciaals. Ik ben hier meer dan blij mee. Het superstofje, het modelletje dat haar echt heel goed staat, het is een kleedje dat ik koester.


Ze straalde, op de doop van haar broer. Mission accomplished!

26 opmerkingen:

  1. Oh. En de foto's van Lillith zijn ook zo mooi! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. glunderend in haar jurk. Zit haar perfect! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is dan ook een pareltje! Het stofje zag ik deze week ook bij Eva Maria ... en nu wil ik het eigenlijk ook! Laat er haar maar heel veel van genieten (en jij ook natuurlijk ;-) !)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! echt af! Ik ben verzot op dat stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is prachtig ! Je mag terecht trots zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar ben je met recht meer dan blij mee! Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier mag je terecht heel trots op zijn, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zotjes mooi! Ik moet dringend eens bestellen! En geld zoeken, dat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt gelijk dat je dit stofje/jurkje wil koesteren ; het staat de kleine meid dan ook erg schattig.
    Ik wist niet dat 'atelier Brunette' ook zo'n pittige stofjes had.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een zalige keuze ! Zo'n mooie stofjes als Atelier Brunette levert alleen maar mooie feestkleedjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk! De stof ligt hier ook te wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig jurkje! De combinatie van de twee Brunette stofjes is ook super! Lilith straalt erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi! Het kleedje, de dochter, de foto's... echt super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi!! Ik moet dringend dat patroon eens bestellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalig stofje dat helemaal perfect is voor dit jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hele mooie stof... past perfect voor dit kleedje!!! proficiat

    BeantwoordenVerwijderen