vrijdag 2 oktober 2015

Move over, Picasso!

Het eerste leerjaar, dat brengt, naast veel lettertjes en cijfertjes, ook nieuwe hobby's met zich mee. Naast de danslessen, die ze al twee jaar volgt, gaat Lilith nu ook naar de Chiro en naar de tekenles. Na de eerste tekenles kwam ze thuis met een lange materiaallijst, en helemaal onderaan prijkte daarop: "schilderschort of oud hemd".

Net een paar dagen voordien had ik deze blogpost van l' étoile de Marcel gelezen, en dus moest ik mijn inspiratie niet ver zoeken: het zou een schildersschort worden zoals uitgelegd in het allereerste nummer van La Maison Victor.
Bijna vond ik geen oud hemd om te gebruiken, maar de "tot-vodden-te-verknippen"-doos bracht uiteindelijk redding. Een héél oud hemd van meneer Piepow, in een motiefje dat Lilith duidelijk niet ok vond, tot meneer Piepow haar vertelde dat échte kunstenaars ook altijd dit soort stofjes aanhebben - ja, toen was het natuurlijk wél ok.


Het hemd veranderen in een schildersschort was een operatie van korte duur. Ik knipte iets wijder rond de t-shirt dan aangeraden in LMV, en ik denk zelfs dat het nog wat wijder had mogen zijn. Voor de rest liet ik de sierlintjes achterwege, en verving ik ook de knopen niet omdat Lilith liet weten "dat het zo ook wel goed is hoor, mama."
Voor het penseeltje vooraan mocht ook Mr. Cameo nog eens aan het werk.


De halslijn-met-elastiek is een goed idee, zo sluit dat altijd mooi aan zonder dat ze zelf een knoopje moet dichtdoen.


Van de eerste les bracht ze, naast de materiaallijst, ook al meteen een eerste werkje mee. Hypertrots was ze, op zichzelf!

En terecht - ik denk dat ze nu al beter kan tekenen dan ik :-)



9 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan. En wat een mooie tekening heeft ze al gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo fier dat ze is op haar tekening, en terecht! Heel mooi, zowel de tekening als haar schort. Tof dat ze zoveel hobby's heeft, tekenles heb ik als kind ook altijd graag gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, zo leuk.... tekenen dat is nu iets wat ik niet goed kan!!!
    Jouw dochter heeft talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie tekening en een leuke schort!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gaaf schort en heerlijk hoe je met framing alles cool kan maken op deze leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen