zaterdag 27 augustus 2016

Tricot rok

Een rok die niet veel woorden vraagt.

Men neme een patroon dat in het verleden zijn diensten al bewees...


... en een stofje dat al ettelijke keren mijn ogen uitstak, en dan tijdens de solden uiteindelijk mee naar huis mocht...

Let vooral niet op mijn práchtige pose,
Lilith nam de foto's en gaf me instructies :-)

... en men krijge in slechts een uurtje werk een héérlijk comfortabele zomerrok.


Ik knipte en stikte de avond voor we op reis vertrokken, en sindsdien verhuisde de rok van rond mijn lijf naar de naaimachine, aan de wasdraad en weer rond mijn lijf. Za-lig.

Stof: Roosa Biotricot - Käpynen
Patroon: Eigen patroon tricotrok

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2016
In (gekocht en gekregen): 20
Uit (verwerkt en verkocht): 28

8 opmerkingen:

  1. wat een tof stofje, idd!! En leuke rok ook! en goed bezig met dat stoffengeweten zeg! Ik heb mezelf net een extra gewetensprobleem bezorgd, dju toch... :-) beetje beter m'n best doen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zulke vaak gedragen stuks! Zeker als ze dan ook nog eens weinig werk vragen, dan loont het helemaal de moeite!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er echt mooi uit en extra punten voor het comfort!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke rok! Ik ben ook absoluut fan van eenvoudige projecten met een vrolijk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nooit te veel comfy rokken in de kast!! Mooi exemplaar dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, zo leuk als zo'n exemplaar effectief gedragen wordt, helemaal te begrijpen met deze mooie rok! Hopelijk komen er nog veel zonnige dagen in september om ervan te genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen