donderdag 19 januari 2017

Raaawr (Billie #10)

Toen ik, nu bijna een jaar geleden, mijn vraag naar tricotrestjes lanceerde, kwamen er heel wat pareltjes mijn richting uit. Daaronder ook een heerlijk lapje mooie leeuwtjes, die mij, net als de olifantjes die ik vorige zomer al verwerkte, toegestuurd werden door Katrien.


De kleuren van de leeuwtjes staan Ernestje goed, al zeg ik het zelf. Ik combineerde met effen bruine tricot en rood-oranje-achtige boordstof.


En veel meer moet daar niet meer over verteld worden, over Billie.

En Ernest, die vind al dat genaai van mij werkelijk hilarisch, zo blijkt!




 Patroon: Billie van Zonen09 (maat 110S) 
❦ Stof: Leeuwtjes van Katrien; effen tricot en boordstof bij Stof op Zolder



Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 0
Uit (verwerkt en verkocht): 4

11 opmerkingen:

  1. cutie! en echt dat kleurtje staat hem wonderwel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha! Zo een grappig ventje eh :) En idd, die kleuren staan hem top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!! Leuke combinatie ook met de effen stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die kleurtjes!! Hij staat er uitstekend mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Zeer mooi! Dat stofje is een pareltje. Past heel mooi bij Ernest z'n kijkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een leukerd!! Oke oke, de trui óók! ;)
    Ik denk dat onze mannetjes even oud zijn ongeveer, de mijne is van juni '13. Ik ben erg enthousiast geworden door jou truitjes! Alleen.... heeft zoontlief hier maat 98 nodig voor de lengte maar maat 92 voor de breedte... iets met een klein smal mannetje.... denk je dat het patroon ook wat voor ons kan zijn?
    Groetjes! Van deze beginneling ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anoniem :-)

      Ja, tuurlijk hoor! Als je met rekstoffen wil/kan/durft werken, dan is Billie zeker iets voor jullie. Met die lengte- en breedtematen kun je wat spelen (als je een 98S overtekent heb je trouwens zo ongeveer een 92 in de breedte met de lengte van een 98). Ik kan je het patroon alleen maar aanraden!

      Verwijderen
  7. Hoi!
    Bedankt voor je antwoord! Ik ga er dan maar eens voor, leuk!
    Ik zie alleen dat het patroon alleen korte mouwen heeft. Heb jij ze zelf verlengd? En dan versmallen richting de pols?
    Groetjes, Manouk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai, na nogmaals lezen van de site zitten de patronen met lange mouw er wel degelijk bij! Oepsie..
      groetjes! Manouk

      Verwijderen
  8. Zo mooi, en zo schattig. De kleuren zijn helemaal perfect.

    BeantwoordenVerwijderen