vrijdag 16 juni 2017

Slapen op zijn indiaantjes

Pyama's naaien, ik kan daar niet genoeg van krijgen. Van alle zelfgemaakte kledingstukken worden die telkens weer het meeste gedragen. En dus kocht ik bij megastoffen ook een paar tricootjes om pyama's voor Lilith en Ernest van te maken.


Roze met dromenvangers en turqoise met indianen, oftewel, we werkten eens in een thema.

Voor Lilith werd het weer de Bethioua voor de t-shirt en de Viola Legging voor de broek, beiden wel groter dan de vorige keer. Ik misrekende mij wel schromelijk, en dacht blijkbaar dat ik uit 1m stof die hele pyama zou krijgen. Haha, mis poes. Voor de t-shirt combineerde ik dus met een zwart stofje met een witte spikkel erin ("Precies de sterrenhemel, mama!"), ooit een truitje voor mij dat na 1 wasbeurt heel drastisch was gekrompen.


Voor Ernestje werkte ik - natuurlijk - weer met het Wolf-patroon. Ik koos voor zowat de eenvoudigste versie die erin zit, en liet de stoere indianen voor zich spreken.



Ik ben bezig een gigantische blogachterstand weg te werken, en deze foto's dateren al van drie maanden geleden... shame on me. Ernest draagt zelfs nog de sporen van zijn windpokkenellende... maar zin in een fotoshoot samen hadden ze toen wel!




Zeg, Piepow, heb je zo nog van de posts over naaisels die
eigenlijk al lang klaar zijn?
Euhm... no comment :-)



 Patroon: Bethioua Sweater / Viola Legging / Wolf 
❦ Stof: dromenvangers en indianen, beide bij megastoffen / oud truitje uit mijn eigen kast

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 19
Uit (verwerkt en verkocht): 20

8 opmerkingen:

  1. Leuke pyjamas! Ik dacht: amaai die zullen wel warm hebben met de lange mouwen. Toen las ik dat de foto's 3 maand oud zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super tof en die foto's met hun tweetjes zijn zo lief zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die dromenvangers (oeps, daar maakte autocorrect bijna drollenvangers van 😂)! Perfect voor een pyjama, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n blog-inhaalmavoeuvre moet ik ook eens beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke pyjama's! Ik heb nog nooit pyjama's genaaid, maar je hebt gelijk mbt hoe vaak het gedragen wordt. Ik vind het altijd leuk om een jas te naaien, is kan een leuke uitdaging zijn en word ook veel gedragen. Maar ik zal zeker eens wat stof uit de kast halen voor een pyjama.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie pyama's!! Bij mij blijven de pyamastofjes vaak liggen, maar eigenlijk heb je wel gelijk en worden ze veel gedragen :)

    BeantwoordenVerwijderen