vrijdag 11 augustus 2017

dzjie - il - oo - aar - aai - eej...

... Glooooria! Ja, dat liedje, dat krijg ik niet uit mijn hoofd als ik over Lilith recentste zelfgemaakte top nadenk. Een Gloria-top, uit een half metertje tricot dat hier echt al ja-ren in mijn kast ligt. Als ik het mij goed herinner, was dit het eerste duurdere tricotstofje dat ik ooit kocht en komt het van bij Miss Tiggr, een webwinkel die al lang geleden de deuren sloot. Ik durfde het nu eindelijk aan er mijn schaar in te zetten, en ben content dat ik dat deed!


Gloria is zo'n patroon waarvan ik denk er gewoon elke zomer opnieuw eentje te maken, tot ze eruit gegroeid is - en dat zal hopelijk nog even duren. Eenvoudig te maken, met een heel fijn resultaat. Ik maakte de maat 134-140 en die zit nog ruim, gelukkig, want de versie die ik vorig jaar maakte was toen eigenlijk al nipt en kan ze nu dus echt niet meer dragen.






De foto's maakte we in de tuin van schoonmama Piepow. Een heerlijke tuin heeft ze, heel groot en met overal hoekjes en kantjes die er de perfecte speeltuin van maken.

In een hoekje van de tuin staat ook een kapel, beschermd monument, en die wilde dochterlief ook graag eens inspecteren. Een klein en fijn gebouwtje is het, dat in mijn schoonmama's tuin perfect op zijn plaats staat.




We love you, Gloria!



 Patroon: Gloria Haltertop van Emma&Mona
❦ Stof: vogeltjestricot uit de kast

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 20
Uit (verwerkt en verkocht): 28

11 opmerkingen:

  1. Terecht, schone dochter met een al even schone Gloria!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miss Tigr, daar was schoon gerief te vinden ;). Mooi resultaat 🖤

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n schoontje !!! (en jouw meid houdt precies ook wel van alles op wieltjes ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een biddend vogeltje 😉.
    Schoon gerief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie Gloria, ze is helemaal klaar voor de zon. Dus laat ze maar (terug) komen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, jouw blgpost-titel :-)!
    Mooie versie van de Gloria ook. Wij zijn sinds deze zomer fan van het patroontje. Wordt volgend jaar ongetwijfeld vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n toffe foto's!! Ik zei het al op IG, ik vind dat stofje echt super en 't is echt perfect voor zo'n top! Ik ben fan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi! En een eigen kapelletje en al, tof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen