dinsdag 8 augustus 2017

Soldier Theo

Het zal nu een viertal jaar geleden zijn dat ik een half metertje van een mooi, fris katoentje cadeau kreeg van Sarah. "Om een hemdje voor je kleine ventje van te maken", zo zei ze erbij. Dat kleine ventje van mij, dat was toen zo'n vier maanden oud, dus ik mummelde inwendig wat (Ik? Een hemd maken? Zot!), en het katoentje kreeg een plekje in mijn stoffenkast.

Maar het kan natuurlijk verkeren. Ondertussen kwam het prachtige Theo-patroon van Zonen09 uit, en  sierde de ene prachtige versie daarvan mijn scherm. Mijn inwendige mummelingen veranderden stilaan naar "Dat moet ik dat toch ook kunnen" en toen ik besefte dat dat halve metertje nu toch wel dringend gebruikt moest worden wilde ik daar nog een heel hemd uit krijgen in de juiste maat, zette ik me ergens in het voorjaar aan het werk.

Ik knipte de stof tijdens een naaidate bij Sarah thuis, en stikte het hemd voor een heel stuk in elkaar tijdens een volgende naaidate bij mij thuis - en nee, wij spreken niet om de haverklap af dus ja, daar ging nogal veel tijd over. Iets van moed verzamelen en zo van die dingen.


Eens eraan begonnen, ging dat eigenlijk heel vlot! Bij de "burrito" aangekomen, was ik blij dat Sarah me bijstond, maar voor de rest kon ik, als totale hemdjesleek, mijn plan trekken en dat stemt me heel gelukkig. Wat me nog meer gelukkig stemt, is het resultaat. Mijn ondertussen-niet-meer-zo-kleine ventje staat er geweldig goed mee, en draagt zijn Theo graag, dus het heeft de kast nog niet veel gezien.


De foto's maakten we deze keer op verplaatsing, tijdens de herdenkingsdagen van de slag bij Passendale tijdens de Eerste Wereldoorlog. In Zonnebeke speelden ze twee dagen lang van oorlog, en Ernest amuseerde zich geweldig. Hij stal de show bij een doedelzakspeler, kuste hier en daar een soldaat van puur contentement, en draaide iedereen deskundig rond zijn vinger.



Nog een nieuwe Zoon09 die we hier leren kennen, dus, en waar ik alweer heel content van ben. Volgend voorjaar meer van dat - want een versie met lange mouwen, dat is toch te veel van het goede :-)


 Patroon: Theo, Zonen09 
❦ Stof: Moda Fabrics Happy Go Lucky Check Red/Aqua, 
lang geleden gekregen van Sarah

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 20
Uit (verwerkt en verkocht): 28

12 opmerkingen:

  1. Een stralende zoon in een echt schoon hemdje... het maakt op slag deze druilerige dag goed, ik kijk al uit naar het voorjaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa zo mooi gedaan!

    Heerlijke vrolijke knapperd met zn bloes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig mooi stofje, Ernest schittert erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! En lange mouwen krijg jij natuurlijk prima gedaan, zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt geluk dat die zo traag groeit, uw kleine vent ;). Ik stem voor 'niet meer zo lang wachten' en ik help wel met lange mouwen, mocht dat nodig zijn... ziet dat af Tine, die is daar gewoon zooo snoezig mee dat je die -vlug- nog een exemplaar moet maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi!! Niet te lang wachten om nog een exemplaar te maken, de zomer duurt (hopelijk) nog een tijdje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zooo mooi dat hemdje, past echt bij hem <3 !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Theo is gewoon gemaakt voor jouw Ernest !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, dat hemdje! Je ziet hem genieten op de foto's, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke Theo! Tuurlijk kan jij dat! Heerlijk te als ze zo genieten van mama's naaisels 😊

    BeantwoordenVerwijderen