maandag 30 oktober 2017

Nog meer zomersheid!

Allé dan, ik ben nu toch bezig met nog wat zomerse naaisels op het web los te laten, ik kan er dan even goed nog wat mee voortdoen.

Kleedjes maken voor mezelf - goedzittende kleedjes, wel te verstaan - daar moet ik nog aan werken. In tricot valt dat eigenlijk nog wel mee, maar als dat in niet-rekkende stof moet gebeuren, heb ik nog maar weinig succes gehad. Toch kocht ik twee jaar geleden het boek 200 Jurken van Evelien Cabie, met het vaste voornemen om voor mezelf een hele resem perfecte kleedjes te naaien. Dat dat tot vorige zomer moest duren eer dat er dan ook echt van kwam, heeft werkelijk niets met uitstelgedrag van mijn kant te maken #insertangelface


Ergens in mei werkte ik dan toch mijn eerste kleedje uit het boek af. Ik koos voor Aiko Taro, een heel simpel recht kleedje met een boothals. Helemaal tevreden ben ik nog niet, maar op zich is dit echt wel draagbaar, want van een aantal eerdere pogingen absoluut niet gezegd kan worden.


Na deze schuchtere poging tot een geslaagd niet-rekbaar kleedje voor mezelf produceren, waag ik misschien nog wel eens een kans. Al liggen er wel eerst plannen klaar voor twee tricotkleedjes voor mezelf :-)

5 opmerkingen:

  1. Prachtig. Meer van dit zou ik zo zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Zo herkenbaar ook... Een niet rekbare jurk mooi passend krijgen is echt wel moeilijk. Ik maakte eens 3 proefversies voor ik tevreden was. En sindsdien nog niet weer gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat u schoon, maar wat krijg ik al een heimwee naar de zomer seg, en de winter is nog niet begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp je helemaal, niet-rekkende kleedjes, dat komt hier ook nooit goed... Iets met standaard maten enzo denk ik? Maar dit is wel een heel mooitje, chapeau voor je doorzettingsvermogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geslaagd! Ik ben ook niet zo voor de niet rekkende dingen. Als het past vind ik het niet comfortabel. Ik grijp dus altijd terug naar rekkende stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen