zaterdag 30 december 2017

Sweater weather (4)

Neenee, het is nog niet gedaan met de sweaters hier - ik waarschuwde jullie al, voor de hele reeks sweaters die hier de revue zouden passeren. Vandaag presenteer ik er jullie weer twee tegelijk, want ik deed eens van vader-zoon-twinning.


Terwijl heel naaiend Vlaanderen zich ondertussen vermoedelijk met de laatste nieuwe SYAS-stoffen amuseert, ben ik jullie nog wat creaties uit stoffen van de vorige collectie schuldig. Zo ook deze prachtige bulbs. Ik kocht ze niet meteen bij mijn eerste bestelling, maar toen manlief voor de biljoenste keer vroeg wanneer ik nu eindelijk eens iets voor hem ging naaien, had ik het perfecte excuus om ook deze stof nog in mijn winkelmandje te zwieren. Ik kocht er in 't geniep wat te veel, om er ook voor onze kleine duivel nog een truitje van te kunnen maken.

Voor Ernest werd het de zoveelste Mitch. Iets van never change a winning team, en ook van hoe heerlijk is het om een patroon zomaar te kunnen hergebruiken. Voor manlief koos ik voor de Chess sweater, ook uit La Maison Victor. Ik baseerde me voor de maat op de breedte van een goed passende trui uit de kast, verkortte het patroon meteen met een ferm stuk - en eindigde met een trui met véél te wijde mouwen. Ik las deze opmerking nergens anders dus misschien deed ik iets verkeerd, maar ik moest de mouwen uiteindelijk verschillende centimeters innemen om een goede pasvorm te bekomen.


Ernest straalde alvast van contentement toen hij zag dat zijn papa dezelfde trui aanhad. En ook manlief is heel content van het eerste naaisel waarvan hij de bestemmeling is - ruim zeven jaar heeft hij daarop moeten wachten, ocharm.

 Patroon: Mitch Sweater, La Maison Victor sept/okt 2016 
Chess Sweater, La Maison Victor jan/feb 2015
❦ Stof: SYAS Playtime Bulbs

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 38
Uit (verwerkt en verkocht): 42

7 opmerkingen:

  1. Twinning tussen vader en zoon is steeds een toppertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai, tegenwoordig moeten die venten toch ook vaak op hun strepen staan hé!
    En misschien moet hij nog heel veel Ernestje de lucht in zwieren, tot er 'Popeye'armen van komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo tof! Tuurlijk dat dat ventje content was daar twijfelde ik nu geen enkel moment aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was het wachten waard! Die stof is echt té zacht, helemaal geweldig. En zo met twee samen, da's helemaal de max!

    BeantwoordenVerwijderen