dinsdag 20 februari 2018

We zagen de zon!

Wie mij op Instagram volgt, kon het daar al zien: we zagen vorig weekend de zon, en begonnen zo eindelijk met het fotograferen van een stapeltje naaisels die we nog niet eerder voor de lens haalden wegens te weinig licht en te vroeg donker en nog meer winterse redenen. En we hadden fun, met dat foto's maken! Veel te lang geleden was het, dat we nog eens in de zon buiten konden.


Ik heb fotomateriaal voor een hele reeks blogposts, vandaag de eerste. Twee maaksels in een stof die ik jullie niet meer moet voorstellen. Ik kocht er de dag van lancering 2m van - de allereerste keer ooit dat ik me door een hype liet leiden - en prijs mezelf gelukkig dat ik dat deed, want de stof was al heel snel overal uitverkocht. Terecht, want de kleur én de print zijn de moeite meer dan waard.


Eerste plan was een kleedje voor mezelf. Begin dit jaar maakte ik een kleedje volgens het Manon-patroon van Lillestof, en dat is nog steeds een topper in mijn kleerkast. Voor de maple seeds koos ik dan ook resoluut voor hetzelfde patroon. En o wat ben ik blij! Het kleedje past me perfect, en ik draag het dan ook graag en veel - exact wat deze stof verdient.


Na dat eerste plan had ik nog een groot stuk over, en daar kreeg ik nog nipt een Mitch sweater voor Lilith uit. Ze was een beetje jaloers na de twinning voor Ernestje en manlief, en was dan ook dolblij toen ik haar liet weten dat zij een trui kreeg in hetzelfde stofje als mijn kleedje.


Hier zit een blije blogster - blij met de eerste voorjaarszon, blij met de foto's, en blij met de naaisels!




------------------------------------------------------------------
Patroon: Manon - Lillestoff / Mitch - LMV
Stof: Playtime Maple Seeds - See You at Six Fabrics

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2018
In (gekocht en gekregen): 1
Uit (verwerkt en verkocht): 5


7 opmerkingen:

  1. Iedereen doet een inhaalmanouvre precies! Leuke twinning! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hier zit een blije lezer :-) Die kleur staat jullie super en het enthousiasme spat uit de tekst en de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mama en dochter in hetzelfde stofje, leuk hoor! (Ik moet het mijne nog verwerken, het zal voor volgende herfst zijn:) #teveelplannenteweinigtijd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig stel, en de jurk staat je inderdaad geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat ben ik fan van de zon zeg
    --oh, ook van die twee prachtige maaksels en mensen zunne ;) #meervandatgraag--

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat het prachtige stof is moet ik je niet meer vertellen precies, maar jullie staan alletwee super met die tinten en hoera voor de zon en inhaalbewegingen

    BeantwoordenVerwijderen