donderdag 9 juni 2011

cirkelrokje

Een tijdje geleden maakte ik een cirkelrokje voor Lilith, het eerste naaiseltje dat ik zonder assistentie van m'n naailerares maakte. Ik vond het echt leuk om te maken, dus Lilith mag zich zeker aan meer cirkelrokjes verwachten...



Ik wilde graag een biaisbandje vanonder, maar had dat nog nooit gedaan. Al een chance dat het internet bestaat, ik vond op deze website een goeie uitleg, en het lukte van de eerste keer! Het rokje heeft ook een rode tailleband, maar dat zie je niet op de foto's.
Een gepast t-shirtje heeft onze meid - zoals jullie zien - niet, maar goed, ik wilde zo graag wat foto's, deze moeten er maar mee doorkunnen. Ik heb er ondertussen eentje gevonden, maar 't is te lang, dus ik moet het nog inkorten. Dat wordt dat meteen mijn eerste poging om met rekstof te werken. Iemand tips?

Dit is ook meteen mijn allereerste fotocollage ooit, met dank aan ByMiekk voor de uitleg over je dit in powerpoint  kunt doen.

1 opmerking: