woensdag 2 mei 2012

FWYH #1: tricot jurk

Nu en dan zie ik op blogs berichten verschijnen in het kader van UWYH. "Use What You Have", oftewel "Gebruik wat je hebt", oftewel geen nieuwe stoffen kopen maar gebruiken wat je al liggen hebt.

In navolging hiervan lanceer ik op mijn blogje een reeks berichten onder de titel FWYH, wat staat voor Finish What You Have. Vorige week rommelde ik eens wat door mijn stoffen en "works in progress", en ik had maar liefst zes stukken liggen die "gewoon nog maar afgewerkt moesten worden". Ik sloot een deal met mezelf: geen nieuwe projecten meer voor deze allemaal klaar zijn. Finish what you have, dus.

Gelukkig had ik al meteen een zeer productief weekend, en ik werkte er vier af. Ziehier het eerste: een tricot jurk voor mezelf.



Het patroon komt uit My Image, winter 2010/2011. Ik maakte het iets langer, en met korte mouwen. Hetzelfde model kon je eerder al bewonderen bij Rakketak en ik meen mij te herinneren ook nog op een andere blog, maar die vind ik niet meer terug.
Update, donderdag 3 mei: Gevonden! Op Leven met Liv kun je nog een heel mooie versie van ditzelfde kleedje vinden.

Het is een heel toffe jurk geworden, en ik ben er eerlijk gezegd wel trots op!

37 opmerkingen:

  1. Supermooie jurk ! Volgens mij heb ik die tricot ook nog liggen, maar dan in andere kleurschakeringen. Misschien ook om eens zo'n prachtjurk te maken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag deze stof inderdaad ook al in andere schakeringen. Zeker doen hoor, zo'n jurk maken, het is een heel leuk model om te dragen.

      Verwijderen
  2. Ons mama heeft vorig jaar eentje voor mij gemaakt, heb ik supergedelegeerden gedragen. Hoop dat ik het gauw nog eens uit de kast mag halen.
    Het staat je goed, en mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reden te meer om er trots op te zijn.
    PRACHTIGE jurk!
    Dat patroon moet ik precies ook zien vast te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En 't is geen moeilijk patroon hoor, dus zeker eens naar zoeken.

      Verwijderen
  4. Je staat er super mee! Ik heb die voor mij ook getekend, maar ik vond het precies heel breed uitvallen.
    Nooit gemaakt, dus.
    Was het Ienemiene niet die er ook eentje maakte?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo breed valt het nochtans niet uit hoor, ik heb de breedte maar een klein beetje moeten aanpassen.
      Misschien was het inderdaad Ienemiene die er eentje maakte, ik weet het echt niet meer.

      Verwijderen
  5. Je hebt reden om trots te zijn! Heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi! Je had die al veel eerder moeten "finishen" !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige jurk!!! Ze staat je beeldig!
    Hopelijk kan je er deze zomer veel van genieten!!!
    Liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zou zonde geweest zijn om die te laten liggen!
    Wat een kleedje, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, mooie jurk en ze valt zo mooi! Mooie stof ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waauw, heel mooi! Wat een figuur :).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, hij staat je geweldig goed! Ik ben ook dolenthousiast over dat jurkje dat ik maakte: zit echt zalig, en zo'n schoon model. Emma en Mona, mocht je hier nog eens komen lezen: ja, hij valt groot. Ik heb normaal gezien confectiemaat 38, en in dit jurkje maakte ik een 34 voor mezelf, en dat zit goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh amai, dat rokje ga ik mezelf dan ook eens maken. Handig dat je eens een kleine maat mag aantrekken ;)

      Verwijderen
    2. Aha, misschien heb ik dan toch ook een kleinere maat overgetekend. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer...

      Verwijderen
  12. Mooi hoor! Inderdaad goed dat je die nu hebt afgewerkt!
    Een goed idee ook, Finish What You Have... Ik heb hier nog een broek liggen waar ik zes (!) jaar geleden eens aan begonnen ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij staat je prachtig. Heel knap werk. Een mooi stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Staat je fan-tas-tisch! Mooi modelleke!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi zeg! ik sta absoluut nie met zo rimpeldinges!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi stofje en het kleedje staat je beeldig!! Al een geluk dat je het afgewerkt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, super zeg! Zijn de andere afgewerkte projectjes ook zo wauw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze vind ik persoonlijk wel de mooiste... De andere volgen zodra ik foto's heb kunnen nemen.

      Verwijderen
  18. staat je leuk!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geheel terecht dat je er trots op bent! Misschien volg ik je in het wegwerken van UFO's, is wel een goed idee eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi hoor. Ik vond die stof ook al geweldig toen ik hem zag in de winkel maar ik durfde het niet te kopen. Ik zag het geheel niet direct voor me. Nu spijt natuurlijk! Geheel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Daar mag je helemaal trots op zijn! Ik heb hier ook een paar van die FWYH's liggen ... misschien moet ik ook maar eens zo'n deal met mezelf maken! ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi! Bij mij is de tricot wat dik en valt het nogal stijf, dit is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het staat jou heel goed, het modelletje is echt heel schoon. Ik heb hier ook nog spulletjes die ik moet afwerken, dringend eens werk van maken, bedankt om mijn blog te volgen,

    groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zag deze al eerder (hier, bedoel ik) maar kom er nu weer eens langsgewaaid en zie dat dat blad nog verkrijgbaar is voor €3,95, excl verzendkosten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je nog hoe je het verlengen hebt gedaan trouwens? In de taille misschien? Als ik het vergelijk met andere plaatjes heb jij een langer rimpeldeel lijkt wel. Die van jou vind ik mooi! Dus zo wil ik het ook doen, haha.

      Verwijderen