maandag 23 juli 2012

Nog eentje...

... om het af te leren: de allerlaatste rok die ik maakte in het pré-nieuwe-naaivriend-tijdperk. Eigenlijk kwam er geen naaimachine aan te pas, enkel de overlock, maar toch.

Net voor we op reis vertrokken, kwam het in mijn hoofd op dat we misschien, wie weet, toch nog wat mooi weer konden hebben. Een mens moet optimistisch zijn, toch? Dus haalde ik nog vlug een lapje tricot boven dat ik op Van Katoen bij Vermiljoen kocht, wat boordstof, en een uurtje later had ik een rok klaar. Rokdelen zelfde als hier, boordstof in plaats van tailledelen in dezelfde stof, alles door de overlock, rolzoompje, et voilà!




Vervolgens de rok in de valies, en daar haalde ik hem een week later weer uit. Zon op reis, mijn voeten ja. Maar gisteren!! Eindelijk mooi weer, en dus kon die rok eindelijk aan. Héérlijk om te dragen, zo'n tricotrok.




En weet je wat daar zo leuk aan is? Je kunt die perfect aan op zo'n "pannenkoekschommel"!




18 opmerkingen:

  1. Fantastisch rokje! Bij ons zijn de korte broeken de eerste week op vakantie ook in de valies moeten blijven zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige stof, helemaal mijn goesting!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is er eentje jaloers :) Prachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zomers!!! Geniet er nu maar van, want je rok mag gezien worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat van die pannenkoekenschommel kan echt wel tellen als argument. Misschien moet ik er ook maar eens eentje maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er tof uit! En wat een geweldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supermooi! ik heb die tricot liggen in het oranje! mss toch es snel een rok maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een super leuke rok en hij is overduidelijk bijzonder praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die felle kleuren spatten hier van het scherm ! Wauw !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Héééééél mooi! Dat stofje is inderdaad fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. schoon, lang leve de zomer! (de echte hé, die met t' goei weer)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mmooi rokje. Die stof vind ik echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig dit rokje, heeft alles, vrolijk, fris, jong....:)

    BeantwoordenVerwijderen