zondag 29 juni 2014

Klein beginnen

En toen was hij daar plots terug. De naaitijd. Geen schoolwerk meer, avonden die ik weer naar eigen goeddunken mag vullen. En natuurlijk lonkten daar mijn twee maatjes. Maandenlang verwaarloosd, stof aan 't vergaren.
Het enthousiasme was dus groot! Maar dat was blijkbaar ook de plankenkoorts. Alsof ik nog nooit iets op mezelf genaaid had. Ik had een deadline, een kleedje voor Lilith wilde ik maken en zelfs eerst een testkleedje, maar ik durfde niet.
Draai gerust eens goed met uw ogen, denk bij uzelf over mij wat u wil, maar ik durfde begot niet in die stof beginnen knippen. Té lang geleden.

En dus restte mij maar één ding: klein beginnen. Ik liep al maanden te denken dat Ernest toch wel dringend een tuutjeskoord nodig had. De tuutjes vliegen hier vaak vrolijk in het rond, en de keren dat we al echt op zoek moesten op het moment dat dat ventje naar bed moest, zijn niet meer te tellen. Ik moest dus niet lang zoeken naar dat kleine beginnersprojectje.


Zo'n tuutjeskoord in elkaar steken is poepsimpel en op één-twee-drie gedaan. Eigenlijk op zich het bloggen niet waard, maar bon, u moet het mij vergeven.

Gedaan met verloren tuutjes, en bovendien blijkt dat ding ook heel tof speelgoed te zijn!





En o wat had ik de smaak meteen weer te pakken! Ik ben wat achter met foto's maken, maar het zal hier voorlopig niet meer van blogstilte zijn - oef!

18 opmerkingen:

  1. Alles dat zo enthousiast onthaald wordt is het bloggen waard! Blij dat je de smaak weer te pakken hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jou Ernest vindt het anders zeer zeker de moeite waard! Zalig dat enthousiasme.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tuutjeskoord is mooi, de foto's zijn heerlijk en het verhaal is fijn om lezen en nodigt uit om zelf de naaimachine weer boven te halen. Bloggenswaardig, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn, fijn! En die Ernest zijn vrolijkheid spat weer van het scherm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ernest maakt mij altijd vrolijk!
    Alleen al die foto's, die zijn het waard om te bloggen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kleine projectjes, instant plezier! En Ernest is en blijft zo een leuke naam, en wat een vrolijk ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joepie! Welcome back! En wat ziet Er,estje er weer vrolijk uit, he makes my day! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalige fotos! En gewoon doen dat kleedje, je hebt al zoveel moois gemaakt, daar draai je toch je hand niet voor om! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hé, naaitijd! Ik kijk er ook naar uit! Hopelijk laten mijn peuters dat hier toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als je iets kan maken dat zoveel plezier ontlokt...de max toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ma zie nekeer hoe geweldig hij zijn tuutketting vindt! Zalig! Wat een levenslust heeft dat kereltje toch eh!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superfoto's, hij zal niet meer zonder die tuutkoordjes kunnen, dus mama, ik vrees ervoor dat je er nog zal moeten naaien! Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vrees niet,... ik denk dat een naaimicrobe nooit helemaal verdwijnt,... je kan er nooit helemaal van genezen,... het gaat er gewoon om, dat we tijd moeten hebben,... daarom is die grote vakantie zo heerlijk...!!!
    Ernest geniet in ieder geval met volle teugen van je miniprojectje, vrolijke jongen,hé!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geen tijd om te reageren... ik geniet van een supercontente Ernest ;)
    Gaan met die jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een snoezig bazeke. Hij is zo te zien heel blij met zijn tuttenkoord

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk, zelfs een klein projectje, en zeker als je dat snoetje erbij ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n plezante foto's van je vrolijke kereltje ! En met dit kleine maar zo leuke aanloopje zal jij alvast weer vlug helemaal op dreef zijn !

    BeantwoordenVerwijderen