zondag 8 juni 2014

Het zomert!

Er lag hier al een hele tijd een halterkleedje voor Lilith, bijna klaar. Ik moest enkel nog de elastiek in de rug wat strakker maken - dus gewoon eerst lostornen, strakker trekken en weer toestikken, as simple as that - en de zoom stikken. Maar aangezien ik de kampioen van het net-niet-helemaal-afwerken van mijn naaiprojecten ben, bleef dat dus gewoon liggen.

Met het zomerse pinksterweekend dat ons beloofd werd, kreeg ik eindelijk de spreekwoordelijk schop onder mijn kont en werkte ik het gisterenochtend af.


Het patroontje is alom bekend in blogland en is van Whole Grain Baby. Een paar jaar geleden vond ik het nog "te volwassen" voor Lilith, nu vond ik het toch al kunnen. Uiteindelijk past het haar, maar ben ik toch nog steeds meer overtuigd van het model van het halterkleedje dat ik een tweetal jaar geleden voor haar maakte. Het bovenstukje van haar nieuwe kleedje vind ik minder gepast, om de een of andere reden hou ik niet echt van de twee overlappende helften.
De striklinten maakte ik langer dan het patroon voorschreef, ik vind het beter zo - lekker lange striklinten, die Lilith wel geregeld doen schrikken omdat ze door het gekriebel denkt dat er een spinnetje over haar rug loopt...

En voor mijn eigen archief: ik maakte voor onze vier-en-een-half-jarige een maatje vier jaar, en dat past haar perfect.


Het stofje, daarvan ben ik daar weer wel helemaal overtuigd. Ik kocht het vorige zomer bij de Stoffenkamer. Het is er eentje van Timeless Treasures, een heerlijk zomers kleur groen met een fijn streepjesmotief.

Hoewel ik dus een beetje mijn twijfels heb bij het model, is Lilith er gelukkig gewoon heel blij mee. De rok zwiert - héél belangrijk, en het jurkje is lekker fris, dus het zal hier de komende maanden veel gedragen worden.






18 opmerkingen:

  1. Leuk patoon. Ik kende het nog niet. Vooral tof met die open rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat WholeGrainBaby patroontje anders altijd al prachtig gevonden! Ik maakte zelfs ooit een versie voor mezelf ;) http://with-love-by-eva.blogspot.be/2012/09/whole-grain-teenager.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat de zomer maar komen, Lilith is er klaar voor !
    Het heeft iets feeërieks als ze er zo mee op het gras danst.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Absoluut! Blote rugjes en zwierrokjes scoren gegarandeerd bij vierjarigen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Ik maakte deze vorig jaar en het is nog altijd een van de favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! En inderdaad perfect voor haar leeftijd! Ik wacht hier ook nog even met die modelletjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi! (Hier ligt het patroon ook afgedrukt klaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze staat er prachtig mee! En inderdaad, over dat stofje zou ik ook niet twijfelen, het knalt van mijn scherm, helemaal zoals het moet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vrolijke jurk! Maar ik snap je 'probleem', ik hou ook niet van zo 2 overlappende flappen :) Maar desondanks staat ze er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super mooi! Mij stoort dat overlappende deel in het bovenstukje helemaal niet. Kende het patrooin niet maar zie meteen eindeloos veel mogelijkheden, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n mooie kleur ! Heerlijk fris ! (en ik heb hier waarschijnlijk wel een 15-tal zo van die projectjes die maar een kwartiertje werk zijn, maar telkens opnieuw iets nieuws maken is zoveel leuker, he)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lilith is er heel mooi mee!! Blijft hier ook favoriet hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zalig kleur!!!!!!!!!!!!!! ik heb helemaal verkocht!

    BeantwoordenVerwijderen