dinsdag 26 augustus 2014

Nog meer slaapwarmte

Ik had het kunnen weten, natuurlijk.

Nadat na Bientje ook Kaatje haar eigen dekentje had gekregen, rommelde het nogal in Liliths poppenhuishouden. Twee poppen konden nu heerlijk zacht en warm slapen, maar twee andere, armzalige kleine poppenmeisjes moesten het nog zonder stellen.
Lilith bemoederde en bemiddelde, liet haar poppen afwisselend slapen, maar echt rustig werd het niet in haar drukke gezinnetje. En dus waren ze daar plots opnieuw, de puppy-oogjes. Of ik niet, toevallig, nog een paar zo'n zachte stofjes had? En dan ook van die "hardere stofjes" die daarbij passen? En of wij dan niet nog eens zo samen een paar dekentjes konden maken voor Eva en Fientje?

Bon. Zoiets kon ik natuurlijk niet weigeren. Ik dook in mijn kast, diepte nog wat resten op, liet Lilith naar hartelust kiezen en combineren en we konden weer aan de slag.


Oef, rust hersteld.
U ziet Bientje en Kaatje onder hun dekentjes, maar nu in gezelschap van hun poppenzusjes Eva (restjes van een kussen en van dezelfde pyama als Kaatjes hartjesstof) en Fientje (stof van de binnenkant van mijn agenda en bruine fleece van een jasje dat ik lang geleden voor Lilith maakte).

Niet te geloven hoe blij Lilith ermee is. Ze kan nu naar hartelust verder moederen, en hoeft zich geen zorgen te maken over geruzie.

*tot ze doorkrijgt dat Bientje de enige is die een slaapzak heeft, ooit gekregen van de Sint*

Ik ben vooral blij dat ik eens wat van mijn restjes gebruik. Ik gooi ze nooit weg, maar gebruik ze ook zelden. Eindelijk wat opgebruikt!
Waarvoor gebruiken jullie reststukken?

9 opmerkingen:

  1. Leuk! Zo schattig dat ze zo moedert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi , 2 vliegen in één klap ! En zo schattig :-)
    De tips voor restjes volg ik toch ook wel even , want die blijven hier altijd liggen .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je brengt me op een ideetje voor mijn metekind! Zo leuk gedaan. Ik gebruik mijn restjes voor vanalles hoor, kwijlslabbetjes, hartjes die ik opvul voor in kerstboom, applicaties, mijn lappendekentjes,...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi... die poppen zijn nogal bofkonten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mila knutselt vaak met restjes, en als het er teveel worden geeft ik ze mee naar school om ze daar te gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eva heeft het schoonste dekentje, en ook de schoonste naam ;)

    BeantwoordenVerwijderen