zondag 17 mei 2015

Bad weather proof #2

Nog eentje in het rijtje bad weather proof kleren die ik voor Lilith maakte.

Ergens in maart werd Stoffen@Beselare georganiseerd, en - joepie voor zo'n evenement in de buurt - dat zette ik natuurlijk meteen in m'n agenda. Een paar dagen voordien bestelde ik bij Liesellove een aantal tricot-stofjes van Andrea Lauren, u allen welbekend, I suppose. Lieselot was zo lief om die stofjes voor me mee te brengen tot in Beselare, en zo kon ik er zeker van zijn dat ze niet al uitverkocht waren voor ik er zou arriveren.

De zebra's moesten een kaptrui voor Lilith worden. Zo'n truien worden hier veel gedragen, en zijn heerlijk makkelijk naaien, ideaal voor een avond waarop het hoofd op ontploffen staat en er eigenlijk niet veel extra's meer bij kan. Naaien is op zo'n moment de ontspanning die ik nodig heb, al mag het dan natuurlijk ook weer niet te moeilijk zijn. Een kaptrui, dus.

Ik greep terug naar de kaptrui uit SVDHZ1, en tekende de 122-128 over.



Voor de binnenkant van de kap gebruikte ik effen mint tricot van bij Bolletjeseend. De trui stak, zoals verwacht, heel vlot in elkaar, en zo was Lilith dus nog een trui rijker.

Naar goeie gewoonte onderging hij meteen de speel-en-beweegtest...





... en naar even goeie gewoonte deed onze kleine man verwoede pogingen om mee op de foto te raken ...


... maar gelukkig doorbrak deze trui mijn gewoonte om na een geslaagd naaiproject weer een paar projecten te doen mislukken.

En nu wordt het stilaan weer tijd voor wat meer summer and sun proof projectjes!

20 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stof, perfecte combinatie van patroon & stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Moet heerlijk zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ook helemaal af met die frisse matchende broek er onder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi!! Stoer en fris en helemaal mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi ! Die stoffen van Andrea Lauren zijn echt heel tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Komt altijd van pas in onze zomer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk!! Ik ben momenteel ook met de zebra's bezig, maar voor een heel ander projectje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dat toch zo'n mooi stofje! Fijn, zo'n lekkere warme trui :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig, die beweeglijkheid van je dochter ;)
    En volgens mij is zo'n trui echt wel heel belangrijk in de zomergarderobe ... Je weet wel, hete dagen, koele avonden. Ik droom er alvast van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze blijven toch zo zalig, die kaptruien ... en zeker in zo'n mooie stoffen !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi stofje verwerkt tot een mooie trui! En in Beselare was ik ook, maar we kennen zoveel mensen van onze blog, maar helaas niet het gezicht dat erbij hoort... Wie weet stonden we wel samen aan de stand van lieselove (want ik kocht daar ook stof) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kaptruien zijn heerlijk voor de kindjes, zowel in de winter als in de zomer! Een heel mooi exemplaar maakte je hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die zebra's zijn de max, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen