donderdag 16 juli 2015

Monkey Bar Skirt

Laat me jullie even een situatie schetsen. Vorig jaar, de Ardennen, heet weer, een klein maar fijn speelpleintje aan de oever van ergens een klein Ardens riviertje. Dolenthousiaste Lilith die meteen naar boven klimt op een oude glijbaan. Glijbaan van metaal, in de zon, en kleine meid gekleed in - juist ja - een heel tof tricot kleedje. Resultaat: wenende Lilith met billen die de glijbaan veel te heet vonden, en weg, dat dolle enthousiasme.

Of, hoe leuk en comfortabel die tricot kleedjes ook zijn, soms is een broekje gewoon nog nét iets handiger. En toen ik kort nadien de Monkey Bar Skirt zag passeren, sloeg ik hem dan ook meteen op in mijn virtuele te-naaien-voor-komende-zomer-lijst, en ook op Pinterest natuurlijk, dat spreekt voor zich. The best of both worlds: een rokje voor mijn meisje-meisje, en een broekje eronder dat toch niemand ziet.

Op het einde van het schooljaar  vierde Lilith, samen met haar klasgenootjes, het einde van de kleutertijd met een hele dag spelen op het speelplein. Hét moment om vlug zo'n rok-met-broekje-erin te maken was aangebroken. Bij gebrek aan een maattabel maakte ik haar een maatje 5 jaar, en dat is nog redelijk ruim - en nogal aan de korte kant. Die Amerikaantjes hebben rare maten, als je 't mij vraagt. Ik knipte meteen een paar extra cm erbij aan de rok, en vind het zo toch meer ok.



Het broekje zou nog iets meer mogen aansluiten, maar dat onthoud ik wel voor de volgende keer.

Ideaal ook om tricotrestjes te verwerken, dit patroon. Heel veel stof heb je er niet voor over. Lilith was heel blij toen ze zag welke stof ik ervoor ging gebruiken - want haar lievelingstrui van drie jaar geleden, die is ze nog steeds niet vergeten.

Ik heb zo'n voorgevoel dat er hier de komende jaren telkens minimum één zulk exemplaartje in haar kast zal moeten hangen...

10 opmerkingen: