zondag 30 april 2017

Trop top


Dit weekend stond weer volledig in het teken van Liliths danslessen. Elk jaar treedt de volledige dansschool op, van de kleinste kleutertjes tot de volwassenen. En zoals elk jaar vroeg ik me ook nu weer af welke kleren Lilith zou moeten dragen. Soms krijgen ze hun tenue van de dansschool, maar dit jaar waren we bij de gelukkigen die zelf moesten zorgen voor een gepaste outfit. In het mailtje stond: "kledij in Kadanza stijl: kleurrijk, stoer, hip. Alles kan en mag, hoe zotter, hoe liever." Met een foto van Kadanza als voorbeeld erbij.


Ik zal al allerlei outfits, kleurrijkje rokjes enz, maar ons madame spotte helemaal achteraan op de foto dat meisje in haar jeanssalopetje, en dat moest het dus worden. Nog een geluk had ze er vorige zomer zo eentje, en moest ik me dus enkel om de t-shirt bekommeren. Hét ideale excuus om me het patroon van de Trop Top aan te schaffen, en deadlinegewijs aan het werk te slaan - want hoewel het mailtje ruim een maand geleden al kwam, moesten ze hun outfit al even later aandoen om in de les al dan niet goedgekeurd te worden door de juf.

Ik vond bij Stof op Zolder een fijne felgekleurde tricot, en gelukkig is die Trop Top zo'n patroontje dat echt heel snel in elkaar zit. 's Avonds laat klaar, en de ochtend nadien vertrok ze naar de dansles in haar geliefde salopetje, met haar nieuwe t-shirt en twee verschillende kniekousen aan. Goedgekeurd, oef :-)


Die Trop Top, dat is zo'n patroontje waarvan ik vermoed dat het hier nog wel gemaakt gaat worden. Ze heeft haar shirts tegenwoordig liever wat minder aansluitend, en vindt dit model heel tof. Ik zal het maar niet te ver wegsteken.

O, en dat optreden, dat ging heel goed! Ze danste op twee liedjes tijdens het kinderdansfeest, en genoot daar met volle teugen van. En wij, wij ook!



 Patroon: Trop Top, Ivanne.S 
❦ Stof: Rainbow Brush, bij Stof op Zolder

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2017
In (gekocht en gekregen): 15
Uit (verwerkt en verkocht): 15

14 opmerkingen:

  1. Een echt model aan het worden! Zie die benen!!
    En dansoptreden, man, ik zou het alweer niet droog kunnen houden #emotionelevod

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met andere sokken (of kom, zelfs zo is het hip) vind ik die outfit perfect voor dagelijks gebruik! Goeie keuze Lilith!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon perfect, simpel en schoon, meer moet dat echt niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, dit wordt echt een 'rock chick'. Deze foto's alvast bewaren voor haar latere carrière ;-). Zalig shirt, zo eentje zou ik ook wel dragen. Misschien een tip voor jou? Lijkt veel op het Odette shirt uit de laatste LMV!
    Blijkbaar is het echt van dansoptredenweekend, wij gingen ook onze dochter bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een meid die weet wat ze wilt, zijn dat niet de beste ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jongens wat een giga lange mooie benen heeft da kind! En wat een stoere outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo cool!! En als voormalig danslerares vind ik het top als de leerlingen hun best doen om er helemaal voor te gaan, zowel in het dansen als in het kiezen van de outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, kleurrijk en snel klaar! En ideale combinatie volgens mij 😉
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi ! Ik heb er intussen ook eentje voor mezelf gemaakt, zo'n trop top !

    BeantwoordenVerwijderen