donderdag 21 juni 2018

Pattern release: Sansahash Harmania

Of we misschien ook zin hadden om een nieuw patroon te testen? Die vraag kregen we, de deelnemers aan de Sansahash Summer Blog Tour. Euhm, gho, de testweek viel zo'n beetje midden in de examenperiode, maar een patroontest, ik vind het zo moeilijk om daar nee tegen te zeggen, en dus meldde ik me aan.

As a participant of the Sansahash Summer Blog Tour, I was asked if I was interested in testing the new upcoming pattern. Was I? O yes!!

Harmania is een heel eenvoudig zomerkleedje met een A-lijnrok. Je kunt kiezen voor spaghettibandjes, korte mouwen, 3/4 of lange mouwen. Het kleedje zit heel snel in elkaar - getuige daarvan het feit dat ik er twee maakte tijdens de test, want aan mijn naaitempo, gecombineerd met examens, absoluut geen evidentie is.

Harmania is a simple summer dress with an A-line skirt. There's a choice between spaghetti straps and short, 3/4 or long sleeves. It's a really quick sew - I was able to make two of them in one week, and me being a very slow seamstress and in the middle of exam period is the best proof of that.


Deze versie, in een french terry van Poppy, staat eigenlijk een beetje te stijf naar mijn zin. Ik wilde eigenlijk een gewone katoentricot, maar vond in mijn kast geen lap die groot genoeg was om er een heel kleedje uit te kunnen krijgen - echt waar, zoveel stof liggen hebben en dan zoiets tegenkomen... Een nieuw stofje halen was niet haalbaar, en dus werd het deze. Ik vind het dus wat te stijf, maar Lilith zelf vindt het wel ok.

This version is made of a french terry fabric, and a bit too stiff, if you ask me. She seems to like it, however, so I'm not going to mention that to her.


De kruisjes zijn eigenlijk de tweede versie die ik maakte. De eerste versie werd er eentje in een stofje dat hier echt al jaaaren in mijn kast ligt. Een heel dunne tricot, moeilijk te verwerken en misschien iets té dun voor dit patroon, maar het valt zo mooi - en hoewel ze al een tijd geen roze meer wil, staat de kleur haar o zo goed.

The other version, which was the first one I made, is made out of a very light fabric that has been in my stash for years. Very thin, very hard to handle, maybe a bit too thin for the pattern, but it drapes nicely - and although she's not really into pink anymore, the color suits her so very well.


Ik heb zo'n voorgevoel dat beide versies hier veel gedragen zullen worden.

I have a feeling that both of them will be worn a lot here.

Je kunt het patroontje t.e.m. 26 juni kopen aan de lanceringsprijs van 4,75 euro.

The pattern is for sale at a special launch price of 4.75 euros (until 26 June).



------------------------------------------------------------------
Patroon: Sansahash Harmania
Stof: Beide uit de stoffenvoorraad 

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2018
In (gekocht en gekregen): 24
Uit (verwerkt en verkocht): 21

Geen opmerkingen:

Een reactie posten