maandag 21 oktober 2019

Solange

De zomercollectie van SYAS, ik was daar echt stekezot van, en ik kocht dus - voor mijn doen - véél stof, die ene bepaalde nacht in juni. Ik kan dus nog even lustig verderdoen met jullie foto's tonen uit de tijd toen de zon ons nog genadeloos met veel te hete dagen plaagde.

Ik kocht de stof met de bananenbomen voor mezelf. Een zo simpel mogelijk kleedje moest het worden, en Solange uit La Maison Victor is dan het perfecte patroon. Ik mat een kleedje-uit-de-kast op, was zo vrij zeker van de juiste maat en - hophophop - in een mum van tijd zat dat kleedje in elkaar.


Ik moet altijd even glimlachen bij deze foto. Sta ik daar nietsvermoedend te doen alsof poseren zomaar in mijn natuur zit - niet, dus -, komen die twee daar achter me door tikkertje spelen. Heerlijk vind ik dat, zo'n foto's.

Terug naar Solange. Ik ben redelijk verliefd op dit patroon, want wat een gemak om te maken én te dragen en wat een goeie pasvorm ook. Ik knipte het rugpand uit 1 deel ipv 2 (het patroon voorziet een rits maar dat is dus echt niet nodig), kortte de mouwen met 3cm in en zoomde de halslijn 1cm om. Het kleedje is eerder kort voor mijn gewone doen, maar ik droeg het heel vaak en stoorde mij er nooit genoeg aan om een volgende versie langer te maken.



Jullie zien het al op de foto hier net boven: ik had nog wat stof over en besloot er meteen mee aan de slag te gaan ipv gewoon mijn voorraad in de kast er wat groter mee te maken. En dus kreeg Ernest een Tintinshort. Het pyamabroekje uit een vorige post was een testversie, deze versie kreeg wel zakjes, ik versmalde de pijpjes aan elke kant met 1cm en maakte het broekje 2cm langer. Ideaal!


En zo konden wij dus twinnen, mijn kleine woelwater en ik.





























Happy! Met mijn kleedje, én met de foto's die me weer heel even terug naar de voorbije zomer brengen.

------------------------------------------------------------------
Patroon: Yfke van From Niki with Love
+ Solis van Sofilantjes
Stof: Beide van See You at Six

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2019
In (gekocht en gekregen): 22
Uit (verwerkt en verkocht): 28

5 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi, zowel het kleedje als de foto's! En nu krijg ik ook instant heimwee naar de zomer, naar de warmte en de zon op mijn huid. En ja, naar vakantie ook, dat misschien nog het meeste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige foto van jullie tweetjes! En je staat echt super in dit kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto's...hier ook een topper die solange

    BeantwoordenVerwijderen