vrijdag 28 juni 2019

In zijn hemd

Twee jaar geleden maakte ik voor de eerste keer een hemd voor Ernest. Vorige zomer droeg hij dat nog - en vaak! - maar dit voorjaar kon ik niet anders dan aanvaarden dat hij er dan toch echt, zonder twijfel, uitgegroeid was. Tijd voor een nieuw exemplaar, dus!


Voor de stof trok ik naar De Soldeur, en ook voor deze versie koos ik voor een fris zomers stofje. Met heel wat meer zelfvertrouwen dan vorige keer begon ik eraan, want ik herinnerde me dat het dan misschien wel veel tijd had gekost, maar uiteindelijk wel goed was gelukt. Zelfs de burrito lukte nu alsof ik dat al heel vaak had gedaan - nog bijna nooit, in werkelijkheid - en dat hele Theo'tje stak eigenlijk veel sneller dan verwacht ineen. Happy naaister hier hoor!




Ik hou van Ernest in zijn Theo. Hij is - voor zijn doen dan toch - ferm gegroeid, en dit hemdje doet hem nog wat groter lijken. Niets dan voordelen dus!


Fotoshooten met Ernest is altijd best wel spannend, voor je het weet overkomt je bv. een #ahum #kuch heel zwaar fietsaccident...


... gelukkig recupereerde hij heel snel van dit bijna-fatale ongeval :-)

Alle gekheid op een stokje: zo'n Theo, dat is nu niet iets waarvan ik er 10 op een seizoen zou naaien, maar het lukte me al vlotter dan vorige keer, dus wie weet durf ik me een volgende keer wel aan mouwen te wagen!

------------------------------------------------------------------
Patroon: Theo van Zonen09
StofDashwood Studio Street Life - Crowd, gekocht bij de Soldeur

Mijn stoffenaankoopgeweten voor 2019
In (gekocht en gekregen): 20
Uit (verwerkt en verkocht): 17
Mannekes, ik was zo goed bezig hé, met dat stoffenevenwicht, maar toen
kwam SYAS met een nieuwe collectie... dat wordt een beetje binge-naaien de 
komende weken #teveelstofindekast #veelnaaiplannen #nunogtijdenenergievinden

6 opmerkingen:

  1. die vrolijke print maakt het helemaal af vind ik, een deftig hemdje maar toch eentje die bij zijn aanstekelijke lach past. ik zou er toch nog eens eentje maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet hij er chique én cool uit in dat hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat hou ik van het Theo-hemdje! Echt heel mooi en nu het in je vingers zit, zal ik steeds komen kijken voor een volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, moet je zeker nog eens doen! Staat hem echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mohow zo tof. Een echt meneertje als je 't mij vraagt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel tof! En hij is geweldig in het poseren! Ik maak dat zo graag, een hemdje, maar het wordt hier te weinig uit de kast gehaald om er een hele serie in één maat te maken...

    BeantwoordenVerwijderen