dinsdag 21 januari 2014

Glendora

In het geheugensteuntje dat ik al op 3 oktober (ahum) publiceerde, figureerde ook een herfstkleedje voor mezelf. Het plan was simpel: ik zou een simpel patroontje zoeken in de naailes, en daar een simpel-en-dus-snel-klaar kleedje produceren. Tot daar het plan.

Mijn oog viel op de glendora-jurk in Ottobre 5/2011. Dat het "iets" minder simpel was dan gepland, had ik al snel door, maar het idee liet me niet meer los en een glendora zou het dus worden.


Het was nog even spannend of ik alle patroondelen uit de 2 yard stof zou krijgen - alweer een stofje door Meneer Piepow meegebracht uit NY, maar chance! Na wat puzzelwerk lukte dat net. Oef. Eerste horde genomen.

En daarna volgden weken van geduldig stikken, (iets minder geduldig) tornen en opnieuw stikken. Ik voerde het volledige kleed, om het ook in wat koudere tijden te kunnen dragen.


Alhoewel ik tijdens het naaien vaak getwijfeld heb aan mijn kleedje, en al zeker aan m'n stoffenkeuze, ben ik nu heel blij! Ik hou van de lengte van de mouwtjes (én van het mouwbiesje met knoopje), van het fake knopenpat vooraan, van het kraagje en van de vele figuurnaden die de rok een mooi model bezorgen.



Een niet-zo-simpel-als-gepland projectie, dus, waardoor van een herfstkleedje allang geen sprake meer kan zijn. Maar het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf), dus ben ik met mijn winterkleedje ook heel content!

29 opmerkingen:

  1. Ooooh! Ik ben er helemaal weg van! Helemaal mijn ding, echt, top! (En alweer iets bij op mijn to sew-lijstje, zucht :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar mag je terecht trots op zijn, ik denk dat je dit jurkje bijna het jaar rond kan dragen!
    2 jaar geleden werd mij gevraagd dit jurkje te dragen bij de opening van de modeshow van de naailes (als 'air-hostess' ;-) !), de cursiste die het maakte kon er zelf niet zijn. Ik vond het prachtig en wilde het eigenlijk best wel houden (maar dat kon natuurlijk niet :-(
    Een andere optie is zelf maken, nu ik het jouwe zie komt de goesting terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen dit patroon uitkwam heb ik getekend, geknipt en ....op de stapel to do gelegd, waar het nog steeds ligt. Als ik dit zie, krijg ik terug zin om eraan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi! en zeker draagbaar in andere seizoenen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, alle moeite meer dan waard! Oh jee, mijn to-sew-lijst wordt alweer langer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je mag fier zijn op jezelf! Prachtig! Vooral dat opstaand kraagje maakt het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh prachtig zeg! ik ga me precies es een paar van die ottobres voor de grote mensen moeten aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!! En zo'n print kan je het hele jaar door dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, het is echt prachtig! Een jurk voor alle seizoenen als je het mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't Is af, 't past en 't is schoon. Wat wil een mens nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het echt echt mooi! Heel geslaagd, past jou perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waaw! Supermooi! Niet twijfelen aan het stofje! En het kraagje is inderdaad prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, goed gelukt zeg! Een schoon modelleke dat je gewoon heel het jaar door kunt dragen hoor! (zeker hier in België ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zal wel zijn dat je daar blij mee bent! Super!
    Dat kleedje staat hier ook al twee jaar op het lijstje met dingen die ik eens wil maken... Ik kocht daar indertijd ook stof voor, maar verder dan dat ben ik niet geraakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi gemaakt! En de stoffenkeuze is perfect. Pracht patroon, maar het jouwe is mooier dan dat in de Ottobre!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat was het wachten meer dan waard, heel schoon! En vergeleken met de gemiddelde tijd die een idee doorbrengt op mijn to-sew-lijst valt 3 oktober nog heel goed mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. sjieke dinges....de pinkie-knoopjes maken het af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het staat je geweldig! IK begin er spontaan je blog van te volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen